علمی و پزشکی

از زگیل و تبخال تناسلی چه می‌دانید؟

از زگیل و تبخال تناسلی چه می‌دانید؟

تیتر نیوز/ مرکز زگیل تناسلی و لگن چیست و چرا باید نسبت به پیشگیری حساس بود؟

دکتر شهریار نطاق، متخصص اورولوژی و جراح کلیه به تیتر نیوز گفت: زگیل تناسلی توسط ویروس HPV ایجاد می شود و شایع ترین بیماری مقاربتی است. طبق آمار، حداقل 70 درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود به این ویروس مبتلا می شوند. اگرچه به دلایلی تحقیقات دقیقی برای تعیین درصد مسمومیت جنسی زنان ایرانی صورت نگرفته است، اما به طور متوسط ​​می توان گفت که حدود 30 تا 50 درصد جمعیت فعال جنسی را اکثراً جوان تشکیل می دهند و به این بیماری مبتلا هستند. . .

وی گفت: حدود 6 درصد از این بیماری از طریق تماس جنسی منتقل می شود. اما با توجه به اینکه بیماری هایی مانند تبخال تناسلی یا تبخال جنینی از طریق تماس پوستی منتقل می شود و در هنگام استفاده از داروهای ضد بارداری مانند کاندوم نمی توان تمام نقاط تماس را پوشاند، این میزان می تواند تا 50 درصد باشد. سرعت. همچنین دارای پوشش 100 درصدی در انتقال بیماری هایی مانند سوزاک، ایدز و هپاتیت می باشد.

اهمیت پیشگیری از طریق واکسیناسیون

وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد انتقال مس ناحیه تناسلی از طریق عواملی غیر از روابط زناشویی منتقل می شود، گفت: انتقال با پوشش و آستر و غیره. بنابراین نباید فرد مبتلا به تبخال تناسلی را به دلیل داشتن رابطه غیرطبیعی بدنام کرد، بلکه باید با اطلاعات مناسب افراد را نسبت به درمان بیماری حساس کرد.

وی افزود: آگاهی و آگاهی نسل جوان نه تنها در زمینه تبخال تناسلی بلکه در تمامی بیماری های مقاربتی موضوعی اساسی است. اکثر افراد بدون اطلاع از بیماری و بدون اطلاع از موجود بودن واکسن پیشگیری به پزشک مراجعه می کنند و به جای هزینه کم پیشگیری که با واکسن امکان پذیر است به دنبال درمان هستند، شما چقدر پرداخت کردید؟ .

رفتارهای پرخطر در سنین پایین بیشتر دیده می شود

دکتر نطق گفت: شیوع رفتارهای پرخطر در سنین پایین به دلیل انگیزه بالا بسیار زیاد است، بنابراین دوبرابر شدن سطح اطلاعات در سنین پایین ضروری است و به نظر می رسد باید دو دوره برای این بیماری ها برگزار شود. مدرسه و دانشگاه.” انواع بیماری های مقاربتی و روش های پیشگیری را به جوانان آموزش دهید.

وی گفت: متاسفانه سطح اطلاعات پیشگیری و واکسیناسیون بیماری های مقاربتی در ایران بسیار پایین است، اما برنامه واکسیناسیون در بسیاری از کشورها مانند آمریکا، کانادا و اکثر کشورهای اروپایی یک برنامه رایج است. ” وی گفت: واکسن در کشورهای اروپایی برای پسران و دختران در سنین مدرسه برای جلوگیری از شیوع این بیماری است.

سن 9 تا 45 سال سن واکسیناسیون زگیل تناسلی / عدم پوشش این واکسن

وی افزود: سن واکسیناسیون زگیل تناسلی از 3 سالگی شروع می شود و تا 5 سالگی ادامه دارد، اما بهترین سن برای واکسیناسیون در دانش آموزان و نوجوانان به دلیل تولید آنتی بادی زیاد است و اثرات پیشگیرانه آن در این زمینه بسیار خوب است. زمان.”

دکتر ناطق درباره بیمه واکسن در ایران به تیتر نیوز گفت: متاسفانه در کشور اطلاع رسانی لازم در خصوص واکسیناسیون این بیماری صورت نگرفته است چه برسد به پوشش بیمه ای.

وی افزود: در حال حاضر نوعی واکسن پاپیلوگارد با برند ایرانی وجود دارد که حدود یک سال است در داروخانه های ویژه مانند هلال احمر در روزهای 29 فروردین و 13 آبان با قیمت 385 هزار تومان عرضه می شود. رژیم غذایی “افراد زیر 15 سال باید دو نوبت و افراد بالای 15 سال سه نوبت از واکسن مصرف کنند که تحت پوشش بیمه نیست، واکسن های خارجی هم وجود دارد که به دلیل محدودیت واردات نادر است و یک نوبت قیمت دارد. هر دوز میلیون و 5000 تومان و طبیعی است که این واکسن ها تحت پوشش بیمه قرار نگیرند.

قارچ تناسلی عامل اصلی سرطان دهانه رحم است

وی گفت: زگیل تناسلی عامل اصلی سرطان دهانه رحم در زنان است و مرگ و میر آنها به دلیل سرطان است.

دکتر ناطق تاکید کرد: این واکسن می تواند تا 5 درصد از مرگبارترین سرطان ها در زنان پیشگیری کند، اما متاسفانه در این زمینه هر چند در موارد پیشرفته اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، زن جوانی به سرطان مبتلا شده است. در صورت ابتلا به سرطان دهانه رحم باید رحم برداشته شود و از نعمت بچه دار شدن محروم شود. بنابراین واکسیناسیون توصیه می‌شود و اگر شرکت‌های بیمه بتوانند واکسن را در خدمات بیمه‌ای پوشش دهند، قطعاً مردم را به استفاده از واکسن تشویق می‌کند تا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای تبدیل شدن به یک واکسن رایج در کشور باشد.

وی به روش های درمان زگیل تناسلی اشاره کرد و گفت: روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که یکی از آنها بهترین و موثرترین استفاده از «کرایوتراپی» یا انجماد مس و زخم است.درمان زگیل تناسلی. سیستم ایمنی می تواند از ابتلا به ویروس جلوگیری کند.

قابلیت انتقال ویروس حتی بدون آسیب رساندن به بدن / کاهش 90 درصدی سرطان با واکسیناسیون

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در مورد زگیل تناسلی یا لگن این است که حتی اگر ضایعه ای در بدن دیده نشود، قابل انتقال است و در صورت وجود ویروس در بدن فرد، قابل انتقال است.

وی گفت: قارچ های تناسلی به دو دسته زگیل تناسلی پرخطر و کم خطر تقسیم می شوند. و واکسن‌های موجود می‌توانند فردی را با خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم 5 درصد پوشش دهند. ویروس پرخطر یا پرخطر.

ویروس تبخال تناسلی بیمار را رها نمی کند

وی در خصوص ویروس تبخال تناسلی یا HSV گفت: تبخال تناسلی مانند تبخال تناسلی از طریق تماس جنسی و تماس مستقیم پوست به پوست منتقل می شود. تبخال تناسلی خود را به صورت زخم های دهان همراه با درد، خارش و سوزش نشان می دهد و اگر فردی یک بار مبتلا شود، بدنش تا پایان عمر مستعد ابتلا به این ویروس است و هر بار سیستم ایمنی ضعیف می شود. ضایعات ویروس A در بدن ظاهر می شود، اگرچه در زنان مبتلا به تبخال تناسلی باعث سرطان دهانه رحم نمی شود.

عدم انجام آزمایشات برای تشخیص مس دستگاه تناسلی در مردان و زنان حداقل یک بار در سال

دکتر نطاق با اشاره به اینکه هیچ آزمایشی برای تشخیص مس ناحیه تناسلی در مردان وجود ندارد، گفت: پاپ اسمیر با HPV به راحتی می تواند مس ناحیه تناسلی را در خانم ها تشخیص داده و توصیه کند، انجام آن به خانم های 21 تا 29 ساله توصیه می شود. هر سه سال یکبار و برای زنان بین 30 تا 65 سال هر 3 تا 5 سال یکبار.

وی گفت: مصبه معمولاً گوشتی گوشتی است، شکلی که در اندام تناسلی مردان و زنان دیده می شود که در حال افزایش است، در حالی که مردان باید فوراً متوجه علائم یا نشانه های آن شوند و برای جلوگیری از گسترش آن از پزشک کمک بگیرید. بیماری.

لزوم اجرای آزمایش های کنترل ایدز در بیماری های مقاربتی

وی افزود: با ایجاد آگاهی و فرهنگ سازی در بین مردم برای پیشگیری و درمان ایدز، خوشبختانه این بیماری از حالت اپیدمی خارج شده و در کشور ما تحت کنترل است و باید در مورد ویروس های مقاربتی و بیماری های خونی نیز اطلاع رسانی کنیم. “

سوزاک و کلامیدیا با بدن چه می کند؟

این متخصص اورولوژی گفت: هم سوزاک و هم کلامیدیا از بیماری های مقاربتی هستند که بر خلاف مس یا تبخال تناسلی ناشی از باکتری هستند. این بیماری از طریق رابطه جنسی نیز منتقل می شود و مهمترین اقدام برای در امان ماندن از این بیماری ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از پرخطر و آمیزش جنسی زیاد است.

وی گفت: سوزاک و کلامیدیا با آنتی بیوتیک درمان می شود. علائم سوزاک معمولا بین دو تا هفت روز طول می کشد و در این مدت بیماری از طریق رابطه جنسی منتقل می شود، بنابراین مهم ترین راه برای پیشگیری از آن خودداری از رابطه جنسی است.

وی درباره سفلیس که کمتر دیده می شود، گفت: سفلیس از طریق تماس با گزش ها و زخم های پوستی که در اندام تناسلی خارجی زن و مرد وجود دارد و از طریق تماس جنسی توسط باکتری ها منتقل می شود و سیفلیس ابتدا به صورت ضایعه ای بدون درد ظاهر می شود که از بین می رود. در سه تا شش هفته، حتی بدون درمان.

فلج، کوری و مرگ، عواقب عدم درمان سیفلیس

وی افزود: در مرحله دوم بیماری شبیه سرفه یا ضایعات پوستی با علائم آنفولانزا است که مرحله بسیار شایعی است اما در عرض چند ماه از بین می رود. در صورت عدم درمان، مرحله سوم بیماری شروع می شود و باکتری ها در نواحی مانند مغز، قلب و مفاصل به دام می افتند و گسترش آن عوارض جدی مانند فلج، نابینایی و حتی مرگ را در پی خواهد داشت.

دکتر نطق افزود: اگر فردی به یک بیماری مقاربتی مانند سیفلیس یا تبخال تناسلی مبتلا باشد و شرکای جنسی متعددی داشته باشد، مطمئناً می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند. راه اصلی انتقال ایدز از طریق بدن یا مایعات خونی است، بنابراین توصیه می شود رابطه جنسی محدود و چند شریک جنسی و استفاده از کاندوم داشته باشید.

هپاتیت A و ایدز پیامدهای بد رابطه جنسی محافظت نشده هستند

وی همچنین با اشاره به هپاتیت های B و C که از طریق جنسی منتقل می شوند، افزود: هپاتیت توسط ویروسی ایجاد می شود که باعث التهاب در کبد می شود و در موارد پیشرفته منجر به سرطان کبد می شود. در این بیماری بیمار علائم ضعف و بی حالی، تهوع، استفراغ، لرز یا یرقان و خستگی مفرط را دارد.

وی با اشاره به اینکه سه درصد از مردم ایران به انواع مختلف هپاتیت B مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هپاتیت B و C از طریق مایعات بدن و خون منتقل می شود، باید از سرنگ های مقاربتی و مسری خودداری شود. بیماری .. با توجه به امکان انتقال از طریق خالکوبی که بیشتر در خانم ها دیده می شود، لازم است از وسایل یکبار مصرف و استریل برای جلوگیری از انتقال استفاده شود.

این متخصص اورولوژی همچنین گفت: ایدز از طریق ویروس اچ آی وی منتقل می شود و یکی از بیماری های مقاربتی است که عمدتا از طریق خون یا تماس جنسی، سرنگ های آلوده، شیردهی و بارداری از مادر به کودک منتقل می شود و از این بیماری پیشگیری می کند. رابطه جنسی، شما باید از کاندوم استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه ایدز سه مرحله دارد، گفت: در مرحله اول بیماری ایدز علائم مشابه سرماخوردگی است و در واقع تشخیص آن سخت است و معلوم می شود. تست های آزمایشگاهی. “

وی گفت: اگر ویروس ایدز در مرحله مخفی وارد بدن انسان شود، علائم آن سال ها طول می کشد. با ضعیف شدن، مرحله سوم بیماری شروع می شود. فرد دچار عفونت های قارچی و انواع خاصی از تومورها می شود و در نهایت بر اثر ایدز می میرد. ضعف و از بین رفتن سیستم ایمنی بدن در اثر ایدز می تواند باعث بروز بیماری های مختلف دیگری در بدن انسان شده و آن را از بین ببرد.

انتهای پیام/