اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

برای نمای ساختمان سنگ بهتر است یا سرامیک

برای نمای ساختمان سنگ بهتر است یا سرامیک؟

ویژگی های سرامیک برای نمای ساختمان

نمای سرامیکی

خرید سنگ تیشه ای: یکی دیگر از مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی، است. سرامیک ها بر اساس نوع کاربردشان دسته بندی می شوند. از انواع سرامیک می توان به سرامیک کف، سرامیک دیوار و سرامیک مناسب نمای ساختمان اشاره کرد.

سرامیک های لعاب داده شده، لایه ای روی آنها را پوشانده که سبب افزایش مقاومت و کاهش تخلخل های
سرامیک شده است. از این رو این نوع سرامیک در برابر تغییر رنگ و لک مقاومت بیشتری دارد.

برخلاف سرامیک های لعاب دار که قیمت بیشتری نیز دارند، سرامیک های لعاب داده نشده دارای مقاومت کمتر، قیمت مناسب تر و تخلخل بیشتری هستند. به همین دلیل در زمان استفاده از آنها برای نمای ساختمان باید لایه ای برای جلوگیری از نفوذ آب، روی آنها استفاده کرد.

مزایای نما سرامیکی ساختمان:

معایب نما سرامیکی ساختمان:

  • عایق نبودن در برابر صوت، سرما و گرما
  • احتمال تغییر رنگ در برابر نور خورشید
  • تغییرات جوی می تواند سبب شکستن یا ترک خوردن آن شود

ویژگی های انواع سنگ برای نمای ساختمان

نمای سنگ

قیمت سنگ تیشه ای: سنگ های مناسب برای نمای ساختمان در دو دسته مصنوعی و طبیعی قرار می گیرند. سنگ های طبیعی تنوع رنگ بیشتر و مقاومت بالاتری دارند. از طرفی در زمان استفاده از آنها برای نمای ساختمان، به دلیل یکدست نبودن سطح سنگ ها، شکاف های ریزی بوجود خواهد آمد که باعث نفوذ آب می شود.

سنگ های طبیعی به دلیل متنوع بودن طرح و رنگشان، می توانند گزینه خوبی برای نمای متفاوت ساختمان باشند، اما قیمت بالا و وزن بسیار زیادی که دارند، سبب شده است برای نمای ساختمان های بزرگ گزینه خوبی نباشند.

همانطور که گفتیم سنگ های طبیعی به سبب تخلخل بالایی که دارند، نفوذ آب در آنها بیشتر اتفاق خواهد افتاد. از این رو در فصل زمستان احتمال ترکیدن و شکاف برداشتن این نوع نماها بیشتر خواهد بود.

بنابراین اگر می خواهید برای نمای ساختمان از استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از است. سنگ های مصنوعی علاوه بر استحکام بالایی که دارند، قیمت مناسبتری نیز نسبت به نوع طبیعی سنگ خواهند داشت.

برای نمای ساختمان سنگ بهتر است یا سرامیک

مزایای نمای سنگی :

  • جذابیت و منحصر به فرد بودن نما

معایب نمای سنگی:

  • احتمال سقوط سنگ در زمان وزش باد
  • صرف زمان طولانی تر برای تکمیل نمای ساختمان
  • مناسب نبودن برای دماهای زیر ۵ درجه سیلسیوس

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

بهترین نما برای ساختمان

علاوه بر سرامیک و سنگ های طبیعی و مصنوعی، بهترین نوع متریال برای نمای یک ساختمان، استفاده از آجر نما است. آجر نما در انواع مختلف نسوز، انگلیسی، آنتیک و… دسته بندی می شود. می توان گفت بهترین نوع آجر نما در طی این سال ها، نسوز بوده است. این آجر به دلیل شیوه پخت متفاوتی که دارد، می تواند در برابر گرما، سرما، ضربات شدید، فشار و … مقاومت بالایی نشان دهد. اطلاعات کاملتر در مورد آجر نما نسوز را می توانید در محتوا ” ” مطالعه کنید.

آجر نمای نسوز علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، می تواند نمای خاص و متفاوتی را به ساختمان شما بدهد. همچنین شما می توانید به راحتی آن را با انواع سنگ های طبیعی، مصنوعی و انواع سرامیک، بسته به سلیقه خود، ترکیب کنید. از طرفی آجر نما نسوز در برابر انواع شرایط محیطی و موقعیت های جغرافیایی، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد. از این رو به راحتی و بدون نگرانی از تاثیر عوامل محیطی بر نمای ساختمان، می توانید از آجر نسوز استفاده کنید.

علاوه بر این، از انواع آجر نسوز در نمای داخلی ساختمان نیز استفاده می کنند، چرا که این آجر عایق خوبی در برابر سرما و گرما می باشد.

جهت مشاهده انواع آجر نما نسوز و اطلاع از قیمت آن، به صفحه ” ” مراجعه کنید. همچنین با تماس با شماره ما می توانید برای انتخاب بهترین نوع آجر نسوز، از ما مشاوره بگیرید

ویژگی های نمای سرامیک

استفاده از سرامیک در نمای ساختمانی یکی از بهترین و متداول ترین گزینه های است که امروزه در نمای ساختمان ها استفاده می شود. سرامیک ها به دلیل مزایایی که نسبت به دیگر مصالح برای نما دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و استفاده می شوند. سرامیک ها را می توان در دو نوع سرامیک لعابی و سرامیک غیر لعابی در بازار یافت. سرامیک های لعابی به دلیل لایه ای لعابی دارای مقاومت بیشتری در برابر لک و دیگر موارد مانند نفوذ می باشند. سرامیک های لعابی دارای سطحی شفاف و براق می باشند و سطح متخلل آن ها پوشانده شده است. سرامیک های غیر لعابی را نیز باید با استفاده از یک لایه مشخص درز بندی کرد تا در برابر نفوذ آب مقاوم شود. تخلخل این نوع از سرامیک ها بسیار بیشتر از حالت لعابی است.
سرامیک های نما نسبت به سنگ های طبیعی که برای نما مورد استفاده قرار می گیرند، دارای قیمت کمتری می باشند و به همین دلیل به صرفه تر می باشند. هم چنین سرامیک دارای طرح و نقش های بسیار متفاوتی می باشند و افراد با هر نوع سلیقه ای می توانند نسبت به خرید آن ها اقدام نمایند.

ویژگی های سنگ برای نما

سنگ های نما با اینکه جلوه بسیار طبیعی دارند و بسیار مقاوم می باشند اما در هنگام نصب یکدست درآمدن آن ها کار سختی می باشند. به دلیل تخلل بالا و وجود شکاف های ریز در سنگ نیز ممکن است نتوانند به شکل مناسبی در برابر آب مقاومت نشان دهند.
استفاده از سنگ های طبیعی به دلیل نقش و رنگ های طبیعی که دارند به ساختمان نمایی بسیار زیبا خواهند بخشید و باعث خواهند شد که با گذشت زمان این زیبایی دو چندان شود. سنگ های طبیعی علاوه بر استحکام بالا دارای قیمت بالاتری نسبت به کاشی و سرامیک می باشند. اگر تخلل سنگ ها با روکش مناسب از بین نرود در فصل های سرد سال به دلیل یخ زدگی در شکاف ها باعث ترکیدن سنگ و آسیب آن خواهد شد. سنگ ها دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی می باشند. سنگ های طبیعی دارای محدودیت در طرح و رنگ می باشند در صورتی که سنگ های مصنوعی را می توان با تنوعی از رنگ و طرح مشاهده کرد. در نهایت سلیقه و نیاز افراد می تواند گزینه مناسب برای نمای ساختمان را مشخص کند

منبع : سنگ ایران