اخبار کسب و کاراقتصادیعمومی

آیا مصرف سبوس برنج برای کسانی که دچار آسم هستند، مفید است؟

غذاهایی که باعث حمله آسم می شوند

سبوس برنج دکتر بیز: کمتر غذایی یافت می شود که باعث بروز حملات آسم در فرد شود اما گاهی علائم ایجاد شده در اثر شدید نسبت به برخی غذاها می تواند مانند علائم آسم باشد. شناسایی غذاهای مضر برای آسم ضروری است.
برای اینکه تشخیص دهید مبتلا به آلرژی غذایی هستید یا خیر باید بدانید که هرگونه واکنش غیر طبیعی بدن به یک ماده غذایی، یک عارضه جانبی محسوب می شود و واکنش های منفی می تواند شامل موارد زیر باشد:

حساسیت غذایی: هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما به پروتئین های موجود در غذاهایی که معمولاً بی ضرر هستند واکنش نشان می دهد در واقع نشان دهنده یک حساسیت غذایی است. در چنین شرایطی پزشک می تواند با انجام آزمایشات پوستی، وجود در شما را تشخیص دهد.
عدم تحمل مواد غذایی: این اتفاق زمانی رخ می دهد که بدن شما به غذا واکنش غیر معمول نشان می دهد، ولی نه سیستم ایمنی بدن شما. عدم تحمل غذایی شامل مواردی مانند مسمومیت غذایی، واکنش به مواد شیمیایی موجود در مواد غذایی یا نوشیدنی هایی مانند کافئین و ایجاد ریفلاکس به دنبال آن می شود.

متداول ترین غذاهایی که با علائم آلرژیک ارتباط دارند، عبارتند از:

• بادام زمینی
• سویا
• گندم
• ماهی
• میگو و صدف ها
• آجیل درختی

مواد نگهدارنده مواد غذایی و آسم

سبوس چند غله دکتر بیز: مواد نگهدارنده موجود در مواد غذایی هم می توانند باعث حملات آسم شوند. مواد افزودنی مانند سدیم بی سولفیت، پتاسیم بی سولفیت، سولفات پتاسیم و سدیم سولفیت معمولاً در فرآوری یا تهیه مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و در غذاهایی مانند غذاهای زیر یافت می شوند:
• میوه یا سبزیجات خشک شده
• سیب زمینی (بسته بندی شده)
• شراب و آبجو
• آب لیمو
• میگو (تازه ، یخ زده یا آماده)

حال که از غذاهای مضر برای آسم صحبت کردیم، بهتر است چند مورد از غذاهای مفید برای آسم را نیز معرفی نماییم.

دو نوشیدنی مفید برای آسم شامل چای و قهوه می باشد چراکه هر دو راه های تنفسی فرد را باز و در راحتی تنفس تاثیرگذار هستند.

همچنین میوه هایی همچون سیب و هویج به دلیل دارا بودن ویتامین هایی همچون ویتامین A، در بهبود آسم تاثیرگذار هستند.

ویتامین هایی همچون ویتامین C نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان در بهبودی آسم تاثیر گذار هستند. در کنار مصرف قرص های ویتامین C، فرد می تواند از میوه هایی که سرشار از این ویتامین هستند همچون پرتقال، گریپ فروت، کیوی، جوانه گندم و… نیز بهره گیرد.

سایر مواد غذایی مفید برای آسم شامل موارد ذیل می گردد:

  • شوید
  • آویشن
  • پونه
  • چغندر
  • کدو حلوایی
  • طالبی
  • سیر
  • دانه کتان

شیر و خاصیت دوگانه برای آسم

پودر جوانه گندم دكتر بیز: شیر ازجمله مواد غذایی است که در دسته بندی دوگانه مفید و مضر برای آسم قرار نمی گیرد چراکه براساس تحقیقات صورت گرفته، در برخی موارد افراد با مصرف شیر دچار علائم آسم همچون خس خس سینه، سرفه و.. می شوند اما در برخی دیگر از موارد با مصرف شیر، مشکل خاصی برای فرد دارای آسم ایجاد نمی گردد. همچنین این ماده غذایی سرشار از ویتامین D بوده که برای بدن مفید می باشد. لذا درمورد مصرف شیر، فرد باید به تجربه دریابد که آیا این ماده غذایی برای وی مفید است و یا مضر.

آیا مصرف سبوس برنج برای کسانی که دچار آسم هستند، مفید است؟

علائم آلرژی غذایی و آسم

برای اغلب افراد، علائم رایج آلرژی غذایی شامل ، بثورات، تهوع، استفراغ و اسهال است. اگر آلرژی غذایی دارید که باعث علائم حمله آسم می شود، به احتمال زیاد این علائم آلرژی را به همراه سرفه و خس خس سینه دارید. و اگر فورا برای درمان آن اقدام نکنید، ممکن است منجر به آنافیلاکسی – تورم گلو و قطع مسیر تنفسی در شما شود.
همچنین اگر فکر می کنید با مصرف برخی از غذاها دچار می شوید در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید. در صورت لزوم پزشک برایتان تست پوستی انجام می دهد تا تشخیص دهد آیا به این غذاها آلرژی دارید یا خیر.

در صورت داشتن آلرژی غذایی و آسم چه کاری باید انجام دهم؟

روش های ساده ای برای ایمن ماندن وجود دارد:

از مصرف غذاهای حساسیت زا خودداری کنید. سعی کنید از مصرف غذاهایی که به آنها حساسیت دارید، اجتناب کنید.همیشه قبل از مصرف برچسب روی مواد غذایی را بخوانید.
از مصرف غذاهایی که محتوای درون آنها را نمی دانید، بپرهیزید.

را فراموش نکنید. ایمونوتراپی خوراکی می تواند کمک کند تا سیستم ایمنی بدن شما بیش از حد دچار واکنش های آلرژیک نشود. در این روش پزشکان مقدار بسیار کمی از ماده ای که باعث بروز حساسیت در شما می شود را به شما تجویز می کنند. بعد از تزریقات مکرر در طی یک دوره زمانی، سیستم ایمنی بدن نسبت به مواد حساسیت زا تحمل پیدا می کند. بنابراین اگر تمایل به انجام آن دارید حتما از پزشک خود بپرسید.

اپی نفرین را همراه خود داشته باشید. اگر آلرژی شما شدید است، باید دو کیت شات اپی نفرین را همیشه همراهتان داشته باشید. اگر هم علائم آنافیلاکسی دارید، از تزریق اپی نفرین خودکار دریغ نکنید، حتی اگر مطمئن نیستید که علائم شما به آلرژی مربوط می شود. استفاده از تزریق خودکار به شما هیچ آسیبی نمی رساند، بلکه می تواند جان شما را نجات دهد.

کودکان مبتلا به آلرژی غذایی و آسم

کودکانی که هم آسم و هم آلرژی غذایی دارند، احتمالاً واکنش آلرژیک خطرناک و حتی مرگبار را نسبت به مواد غذایی تجربه می کنند، به خصوص اگر آسم به خوبی کنترل نشود، این واکنش های آلرژیک به احتمال بیشتری رخ می دهند. همچنین می تواند در کودکان کم سن سبب ایجاد آسم مزمن شود.

توصیه پایانی

به منظور جلوگیری از ایجاد علائم آسم و همچنین حرکت در مسیر بهبودی، بهتر است علاوه بر عدم مصرف مواد غذایی مضر برای آسم، فرد با انجام فعالیت هایی از بروز علائم آسم خود پیشگیری کند. به عنوان مثال ورزش کردن مداوم براساس برنامه ورزشی که پزشک متخصص برای شما تنظیم کرده باشد، می تواند در درمان آسم و همچنین جلوگیری از بروز علائم این بیماری تاثیرگذار باشد.

جلوگیری از اضافه وزن و سرما خوردن و همچنین قرار نگرفتن در معرض هوای سرد، همگی می تواند در بهبودی فرد دارای آسم تاثیرگذار باشد