اجتماعیاخبار کسب و کار

ترفندها و نکات مهم اسباب کشی در اصفهان | هر آنچه در مورد اثاث کشی به شما نگفته اند

نکات کلیدی اسباب کشی و هر آنچه که در مورد اثاث کشی باید بدانید

همه موافق اند که فرآیند و پروسه اسباب کشی یا اثاث کشی می تواند استرس زا باشد، در واقع اسباب کشی جز پنج اتفاق پر استرس در طول زندگی هر فرد محسوب می شود. حتی تصور اینکه باید تمام وسایل و داشته هایتان را بسته بندی کنید و به مکان جدیدی منتقل کنید، کمی دلهره آور است.

به علاوه تصمیم اینکه خودتان قرار است اسباب کشی را انجام دهید یا حمل اثاثیه را به یک شرکت اسباب کشی در اصفهان بسپارید، نیز بسیار مهم است. در این مقاله سعی داریم به افرادی که قصد اسباب کشی دارند کمک کنیم راحت تر و با آمادگی بیشتری از عهده آن برآیند. امیدواریم این مطالب برای تان کاربردی باشند و از این حال با آرامش عبور کنید.

ترفندها و نکات مهم اسباب کشی در اصفهان | هر آنچه در مورد اثاث کشی به شما نگفته اند

سپردن اسباب کشی به شرکت یا انجام آن بصورت شخصی

اگر شما قصد اسباب کشی به شهرستان دارید، احتمالا در این مورد که خودتان می خواهید این کار را انجام دهید یا آن را به عهده یک شرکت باربری اسباب کشی بسپارید (کدام شرکت اسباب کشی؟)، تصمیمی نگرفته اید. در بخش بعدی به نکاتی که باید هنگام سپردن اسباب کشی به شرکت مورد نظرتان مورد توجه داشته باشید پرداخته ایم و در قسمت بعد از آن نیز نکاتی که هنگام انجام اسباب کشی توسط خودتان باید مدنظر داشته باشید را بررسی کرده ایم.

معایب و مزایای استفاده سپردن حمل اثاثیه منزل به یک شرکت اسباب کشی و انجام اسباب کشی توسط خودتان

اسباب کشی مدرن یا همان حمل اثاثیه در دنیای امروزی، یکی از پیچیده ترین فعالیت هایی است که باید در طول زندگی انجام دهیم، زیرا از تعداد زیادی فعالیت جداگانه و کوچک تشکیل شده است. باید برنامه ها و تصمیمات متعددی گرفت که اولین آنها با این سوال آغاز می شود: آیا نیاز است که اسباب کشی را به یک شرکت معتبر بسپارم یا خودم آن را انجام دهم؟

مزایا و معایب مختلفی در هر دو مورد وجود دارد که باید قبل از انتخاب هر کدام به آنها توجه کرد.

اسباب کشی شخصی شرکت اسباب کشی
مزایا هزینه کمتر

برنامه ریزی شخصی

کنترل بیشتر

دوری از کلاهبرداری

زمانی بیشتری برای کارهای شخصی

مسئولیت کمتر

آسودگی خاطر در مورد اثاثیه سنگین

تجربه بیشتر

مهارت و توانایی بیشتر

معایب کارهای زیاد

نیروی جسمانی

کمبود تجربه

غفلت در کارها

هزینه بالا

باید به آنها اعتماد کنید

احتمال کلاه برداری

بهم ریختن برنامه های تان

تصمیم بین این دو مورد، بسته به شخصیت، نیاز و شرایط شما تفاوت دارد. اگر خانه ی خیلی بزرگی دارید یا قرار است به فاصله خیلی دور اسباب کشی کنید، انجام شخصی این کار بسیار دشوار خواهد بود. به علاوه اگر بچه ها و مسئولیت های دیگری بر دوش شماست، استخدام یک شرکت اسباب کشی کاری بصرفه تر خواهد بود.

با این حال اگر مجرد هستید، بودجه خاصی در نظر گرفته اید، خانه کوچکی دارید و یا اثاثیه کمی دارید، انجام شخصی اسباب کشی بسیار مناسب تر خواهد بود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهتر است شرایط خود را بسنجید و ببینید که کدام عوامل برای شما مهمتر هستند؛ ایمنی، کنترل، برنامه ریزی، راحتی و هزینه از مهم ترین عواملی است که باید قبل از تصمیم برای انجام شخصی اسباب کشی یا سپردن اثاثیه به شرکت اسباب کشی در نظر داشته باشید.

سپردن اثاث کشی به شرکت

مقابله با استرس و نگرانی های ممکن در رابطه با یک شرکت اسباب کشی

اسباب کشی به شهرستان یا درون شهری، به خودی خود فرآیندی استرس زا است. همینطور میدانیم که هر فرد جدای از جابجایی اسباب، نگرانی های فراوان دیگری نیز دارد. چیزهایی که ممکن است در موردشان نگران باشید:

  • برنامه ریزی برای مسافرت، هزینه ها و …
  • وظایف خانوادگی مانند دست و پنجه نرم کردن با استرس کودکان
  • جستجو برای مدرسه جدید
  • استرس و اضطراب ملاقات با همسایگان جدید در محله جدید
  • زمان بندی انتقال حیوانات خانگی

مطمئنا با سوار کردن اثاثیه و در واقع خانه خود در یک کامیون، کمی اضطراب خواهید داشت ولی در این حالت زمان و آزادی بیشتری برای برنامه ریزی انتقال نقل خانواده پیدا می کنید. یک شرکت اسباب کشی حرفه ای باعث می شود در موارد زیر نگرانی کمتری داشته باشید:

  • وسائل بزرگ توسط چند کارگر جابجا می شوند تا آسیبی نبینند.
  • بسته بندی وسائل مختلف بسته به نوعشان به درستی انجام می شود تا در طول سفر دچار مشکلی نشوند.
  • نگران آسیب دیدن بدنتان هنگام بلند کردن وسائل سنگین نخواهید بود.
  • کارگران بی تجربه ممکن است هنگام اسباب کشی به اقلامی صدمه وارد کنند، برای همین پیشنهاد می کنیم حتما به تیم و شرکتی حرفه ای در زمینه اسباب کشی اعتماد کنید.
  • شرکت های معتبر با بیمه کردن کالای شما، خسارت های وارد شده به آنها در طول جابجایی را جبران خواهند کرد.

به چه مواردی در مورد شرکت اسباب کشی توجه کنیم؟

اسباب کشی جز سه تجربه خاص افراد به شمار می آید. حجم کاری از بسته بندی گرفته تا بلند کردن وسائل، مرتب کردن بسته ها در فضای جدید، همگی مهم هستند، خصوصا اگر خانه ای با دو یا سه اتاق خواب داشته باشید. جابجایی کودکان و استقرار در شغل جدید (اگر دلیل اصلی اسباب کشی باشد) به خودی خود نگرانی های زیادی را در بر دارند.

یافتن یک شرکت اسباب کشی معتبر که با دقت بالا با دارایی های شما برخورد کند آنقدر که بنظر می رسد دشوار نیست. با پیروی از قاعده های زیر، براحتی می توانید شرکت اسباب کشی مناسب خود را بیابید و با خیالی آسوده، کار حمل اثاثیه را به آنها بسپارید.

    همینطور که عقل سلیم حکم می کند، تجربه رمز اصلی فائق آمدن بر مشکلات زندگی است. لذا پیشنهاد می کنیم از شرکتی استفاده کنید که در تبلیغاتش تجربه ی چندین ساله اش را به رخ می کشد، نه شرکتی که قیمت اسباب کشی استثنایی داشته باشد.

    شرکتهای حرفه ای حمل اثاثیه، اسباب کشی را اولین اولیت خود قرار می دهند تا شما براحتی به باقی کارهای خود بپردازید. بهترین شرکت اسباب کشی در سطح کشور ارتباطات زیادی دارد و به راحتی در صورت جابجایی بین شهری، پروسه را برای شما راحت می کند.

    بهترین روش انتخاب شرکت حمل بار، این است که به آنها به عنوان جزئی از خانواده خود نگاه کنید. این افراد قرار است زندگی و اسباب شما را جابجا کنند. همانند اعضای خانواده، شما به افرادی نیاز دارید که ارزش های مشترکی با شما داشته باشند.

    همیشه از لیست قیمت گذاری های ارزان شرکتها دور بمانید. این شرکت ها فقط به دنبال پول شما هستند. برعکس به دنبال شرکتی باشید که سر قولش می ماند. این مدل شرکت ها بر اساس تجربه های مختلف و تمرین های مناسب راه اندازی شده اند.

۱۰ سوالی که باید از یک شرکت اثاث کشی منزل بپرسید

  • چند سال است که در صنعت اسباب کشی و حمل بار فعالیت دارید؟
  • آیا امکان ارائه نظر مشتریانتان را دارید؟
  • چه مجوز و ضمانت هایی دارید و می توانید مدارک آنها را ارائه دهید؟
  • چه نوع برآوردهایی پیشنهاد می دهید؟
  • هزینه ی جابجایی شما چقدر است؟
  • چگونه سلامت خانه من را تضمین می کنید؟
  • چگونه از دارایی های من مراقبت می شود؟
  • آیا بیمه جبران خسارت کارگران را دارید؟
  • فرآیند پرداخت چگونه است؟
  • اسباب من چه زمانی تحویل داده می شود؟

۵ اشتباه بزرگ هنگام اسباب کشی

در این بخش به ۵ نکته و اشتباه بزرگی که قبل و هنگام اسباب کشی ممکن است دچار آنها شوید، می پردازیم. به این نکات توجه کافی داشته باشید، تا تصمیمات مناسبتری بگیرید و از هرگونه کلاهبرداری در امان بمانید.

·         انجام شخصی اسباب کشی

اکثر افراد دشواری اسباب کشی را کمتر از آنچه حقیقت دارد تخمین می زنند. موانع زیادی در مسیر انجام شخصی اسباب کشی وجود دارد، که متداول ترین آنها در ادامه آمده اند؛ آسیب احتمالی به کالا، زمان مورد نیاز برای بسته بندی، بار زدن وسائل، حرکت کردن، باز کردن بسته ها و مهم تر از همه، استرس اسباب کشی.

·         تخمین و برآورد از پشت تلفن

اگر اسباب کشی کوچکی دارید، این کار مشکلی نخواهد داشت اما در اکثر مواقع این اتفاق نتیجه درستی به دست نمی دهد. هنگام صحبت با شرکت اسباب کشی، حتما درخواست کنید که حضوری تخمین و برآوردهای مورد نظر را محاسبه کنند. حتما نیاز است که نماینده شرکت اسباب کشی از نزدیک تمام وسائل را ببیند و با توجه به شرایط شما، برآوردها را اعلام کند.

·         اسباب کشی در یک فصل شلوغ

معمولا تابستان شلوغ ترین فصل برای جابجایی و اسباب کشی است، بیشتر به این خاطر که مدرسه ها تعطیل هستند. هنگام تعطیلات بزرگ و طولانی نیز شاهد اسباب کشی های زیادی هستیم؛ مانند عید نوروز. لذا پیشنهاد می دهیم در این زمان ها از اسباب کشی خود داری کنید و اگر در واقع اختیاری در مورد این قضیه ندارید از ۴ تا ۶ ماه قبل سفارش خود را ثبت کنید.

·         دقت ناکافی داشتن به بیمه نامه

هنگام اسباب کشی اتفاقات مختلفی رخ می دهد. فرض کنید جعبه ظروف چینی محبوب تان زمین بیفتد و بشکند، اگر شرکت اسباب کشی مورد نظر ضمانت خسارت را قبول نکرده باشد، به هیچ عنوان نمی توانید هزینه این خسارت را از آنها بگیرید. به همین دلیل ضروری است که مدارک را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که شرکت مورد نظرتان بیمه ی خسارات پیش آمده را به عهده می گیرد.

·         قیمت اسباب کشی فوق العاده کم

هر شرکت یا فردی که قیمتی حدود ۲۵% تا ۴۰% زیر قیمت معمول اسباب کشی پیشنهاد دهد حتما قصد کلاهبرداری دارد. اتفاقی که واقعا می افتد اینگونه است که شما قرارداد را می بندید و هنگام پرداخت هزینه متوجه می شوید که هزینه های گزافی به قرارداد افزوده شده است و در نهایت بیشتر از شرکت های دیگر هزینه پرداخت خواهید کرد. مشکل دیگر این است که در صورت پرداخت نکردن مبلغ، این شرکت ها وسائل شما را گرو نگه میدارند.

انتخاب شرکت اسباب کشی منزل مناسب

اکثر افراد توجه زیادی به شرکت و افرادی که قرار است، حمل بارشان را انجام دهد نمی کنند، این اتفاق به این دلیل است که سادگی اسباب کشی وقتی با تصمیم در مورد شرکت مناسب اسباب کشی همراه می شود، دشوارتر می شود. بجای انتخاب کاملا اتفاقی یک شرکت اسباب کشی، مراحل زیر را دنبال کنید تا شرکت مناسب خود را پیدا کنید.

  • به خود زمان کافی بدهید تا تصمیم درست تری بگیرید. اگر تصمیم را به لحظات آخر موکول کنید حتما شرکت حمل اثاثیه مورد پسندتان رزرو شده است. به گزینه ی جایگزین هم اکتفا نکنید. در عوض زودتر شروع کنید تا زمانی کافی برای انجام تحقیقات داشته باشید.
  • تنها روشی که یک شرکت اسباب کشی می تواند یک برآورد قانونی و صحیح انجام دهد، حالت حضوری است، استفاده از تلفن و یا بصورت آنلاین هیچوقت نمی تواند بصورت دقیق و صحیح باشد. زیرا در حالت حضوری نماینده ی شرکت اسباب کشی می تواند عوامل زیاد و متعددی را متوجه شود و در نظر داشته، که در حالات دیگر نمیتوان متوجه آنها شد؛ تعداد اتاق ها، شماره طبقه، تعداد راهروها و معابر رفت و آمدی باریک، ارزش کالاها (بخاطر بیمه). از نماینده شرکت اسباب کشی در مورد دلیل هر یک از قیمت ها پرسش کنید و در این زمینه تعارف و خجالت نداشته باشید.
  • وقتی هزینه بسته بندی و قیمت حمل بار خود را متوجه شدید می توانید به چانه زنی و بررسی هزینه اسباب کشی شرکت های دیگر بپردازید. البته شرکت های اسباب کشی باید حداقل های مورد نظر شما را رعایت کنند. به علاوه توجه داشته باشید که کمترین قیمت دلیل خوبی برای عقد قرارداد نیست. به کیفیت خدمات رسانی و جزئیات کاری که شرکت ها انجام می دهند توجه کافی داشته باشید.
  • حتما در مورد بیمه نامه و ضمانت های شرکت مورد نظرتان پرس و جو کنید. برای هزینه هایی که می پردازید و کالاهایتان ارزش قائل باشید و مطمئن شوید کالایتان در ازای هر گونه اتفاق غیر منتظره ایمن است.