اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین آب معدنی برای سنگ کلیه

سنگ کلیه زمانی اتفاق می افتد که مواد معدنی، نمک و اگزالات کلسیم در کلیه ها متبلور شده و رسوب. سنگ کلیه یکی از عوارض ننوشیدن آب است. سنگ کلیه زمانی اتفاق می افتد که مواد معدنی، نمک ها و اگزالات کلسیم در کلیه ها متبلور شده و رسوبات سختی را تشکیل می دهند. دفع سنگ کلیه اغلب با درد همراه است. درد معمولاً از پهلو یا پشت، درست زیر دنده ها شروع می شود و به سمت پایین شکم یا لگن حرکت می کند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به درمان سنگ کلیه با بهترین نوشیدنی دنیا داشته باشیم. اگر شما هم از درد سنگ کلیه رنج می برید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

نوشیدن آب، ساده ترین راه برای مبارزه با سنگ کلیه

ساده ترین راه برای درمان سنگ کلیه نوشیدن بیش از هشت لیوان آب در روز است. نوشابه ها، شربت ها و آب میوه های صنعتی حاوی مقدار زیادی قند و ویتامین ها و مواد معدنی بسیار کمی هستند. به عبارت دیگر مقدار زیادی انرژی دارند و در عین حال به ندرت حاوی مواد مغذی هستند. چای و قهوه نیز می توانند مقداری مایعات بدن را تامین کنند، اما کافئین موجود در آنها ادرار آور است و پتانسیل کاهش آب بدن را دارد.بنابراین، آب بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از کم آبی بدن است. بهترین راه برای تسریع روند دفع سنگ کلیه نوشیدن آب فراوان است. مایعات زیاد باعث افزایش ادرار می شود و به دفع سنگ کمک می کند.

بهترین آب معدنی برای سنگ کلیه

آیا آب معدنی برای دفع سنگ کلیه مفید است؟

آب معدنی که توسط شرکت ها استریل و ضد عفونی می شوند طعم بهتری نسبت به آب لوله کشی دارند. در فرآیند انتقال آب معدنی هیچ میکروبی وارد آب نمی شود و حمل و نقل آن آسان است. تمامی استانداردها برای ضدعفونی آب معدنی رعایت می شود. آنها از اشعه مادون قرمز و فیلتراسیون برای ضد عفونی آب معدنی استفاده می کنند. این روش میکروب های موجود در آب را از بین می برد. به یاد داشته باشید که نوشیدن آب به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

با توجه به اینکه سنگ کلیه از املاح و رسوبات موجود در کلیه و مثانه زیاد تشکیل می شود، نوشیدن آب معدنی را توصیه می کنیم. آب های معدنی از هر گونه میکروب پاک هستند. اما برای انتخاب آب معدنی تحویلی به لیست آنالیزهای درج شده روی بطری ها و همچنین به تاریخ تولید و انقضا توجه کنید.برای کسانی که سنگ کلیه دارند نوشیدن آب معدنی در هر شرایطی توصیه می شود. حتی اگر برای مدت طولانی در سفر خواهید بود و امکان آب معدنی کمی وجود دارد، آب آشامیدنی کافی تهیه کنید و آن را در ماشین نگه دارید. در حال حاضر حتی شاهد فروش مجازی آب معدنی 19 لیتری هستیم. پس این نکته را به خاطر بسپارید تا در هر موقعیت و مکانی برای درمان سنگ کلیه بدون هیچ بهانه ای به دنبال آب معدنی باشید.

درمان فوری سنگ کلیه، با ترکیبی از آب و گیاهان برای شکستن سنگ

برگ های میوه توت فرنگی نیز به درمان سنگ کلیه کمک می کند. افراد مبتلا به سنگ کلیه ۲۰ گرم برگ توت فرنگی را با نیم لیتر آب آشامیدنی ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانند. محلول حاصل را هر 5 ساعت بنوشید.

19 لیتر یک گالن آب معدنی

همچنین می توانید دانه های برشته شده خرمالو را آسیاب کرده و یک قاشق چای خوری از پودر آن را در یک فنجان آب جوش به مدت بیست دقیقه دم کنید. توصیه می کنیم برای دفع سنگ کلیه، دم کرده دانه خرمالو را به مدت سه روز بنوشید. برگ های شنبلیله خاصیت نرم کنندگی دارند و برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می شوند.از پنیر می توان برای دفع سنگ کلیه نیز استفاده کرد. افرادی که سنگ کلیه دارند 100 گرم برگ پنیر را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از 2 تا 3 دقیقه جوشاندن صاف کرده و در لیوان بریزند. توصیه می شود یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این نوشیدنی اضافه کنید، پنیر را باید قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

بهترین راه برای پیشگیری از بیماری سنگ کلیه چیست؟

بهترین راه برای پیشگیری از سنگ کلیه نوشیدن مایعات کافی در طول روز است. اکثر مردم باید بین 8 تا 12 لیوان مایعات در روز بنوشند، ترجیحا آب تصفیه شده و تمیز. نوشیدن آب تصفیه شده و تمیز تولید شده توسط تصفیه کننده های خانگی یکی از راه های جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه است. بسته بندی و قوطی های آب معدنی با کیفیت نیز یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اگر در مترو یا اتوبوس احساس تشنگی کردید به این معنی است که بدن شما در شرایط خطرناکی قرار گرفته است، پس فورا به نزدیکترین خواربارفروشی بروید.

قبل از خرید حتما به برند آب معدنی توجه کنید و یک بطری آب معمولی یا یک آب لوکس کوچک بخرید. تشنگی بیش از حد یکی از علل بیماری کلیه و سنگ کلیه است.همچنین سرکه سیب، عسل و آب ولرم از جمله مواردی هستند که از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کنند. توصیه می کنیم ترکیب آب و عسل را با سرکه سیب چند بار در روز بنوشید.

سرکه سیب، عسل و آب ولرم بهترین راه حل برای دفع سنگ کلیه هستند

برای پیشگیری از سنگ کلیه هر روز صبح یک لیوان آب کرفس بنوشید. نوشیدن چای خانگی ساخته شده با دانه کرفس به درمان سنگ کلیه (ناشی از تجمع اسید اوریک) کمک می کند. مصرف منظم هندوانه در پیشگیری و درمان سنگ کلیه بسیار موثر است. می توانید از چای تخمه هندوانه نیز استفاده کنید.

آب جوشیده برای کلیه ها
برای پاسخ به این سوال، آیا آب جوشیده تاثیری در دفع کلیه و سنگ خواهد داشت؟ باید گفت که هیچ تحقیق و مطالعه ای برای اثبات این ادعا وجود ندارد. در واقع هیچ ارتباطی بین آبی که مصرف می کنید و بروز سنگ کلیه وجود ندارد. عوامل مختلفی باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند، اما نوع آب در تشکیل سنگ کلیه نقشی ندارد.

آب چشمه برای سنگ کلیه
همانطور که گفتیم به گفته متخصصان هیچ آبی اعم از آب پز، چشمه و معدنی نمی تواند نقش درمانی در سنگ کلیه داشته باشد. افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند می توانند با نوشیدن آب و ورزش کافی از شر سنگ کلیه خود خلاص شوند. بنابراین ادعای دفع سنگ کلیه با آب چشمه مردود خواهد بود. بهترین کار برای پیشگیری از سنگ کلیه نوشیدن آب کافی است. اما اگر در حال حاضر سنگ کلیه دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.