اخبار کسب و کارعمومی

راهنمای خرید صندلی پله

بالابر پله رو روشی ساده و در عین حال ایمن برای پیمایش افراد بر روی پله است. در واقع صندلی پله پیما یک راه حل مناسب برای پیمایش ایمن از پله ها هستند. گاهی اوقات افراد معلول یا دارای مشکلات حرکتی و همچنین افراد سالمند که توان پیمایش پله ها را ندارند، در صورت عبور از پله ها امکان سقوط از پله برایشان پیش می آید و ممکن است دچار شکستگی و صدمات جبران ناپذیری گردند. همچنین گاهی اوقات پیش می آید فردی که دارای توان پیمایش پله را ندارد، در فضای خانه محبوس می شود و فقط در هنگام ضرورت و با کمک افراد دیگرمی تواند از پله ها عبور کند.

راهنمای خرید صندلی پله

در بسیاری از ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری که از ابتدا آسانسور برایشان پیش بینی نشده و یا فضای کافی برای تخریب و نصب آسانسور را ندارند، نصب پله پیما راهکار اساسی و مقرون به صرفه است و از هزینه های گزاف جلوگیری می کند.  بالابر پله بر اساس نوع ساخت پله ها در دو نوع پله رو مستقیم و پله رو گردشی ساخته می شوند.

در صورتی که پله ها در یک مسیر مستقیم و مابین دو طبقه باشند پله رو مستقیم کاربرد پیدا می کند که فرد را بر روی صندلی و در یک مسیر مستقیم به بالا و پایین پله ها انتقال می دهد. ولی اگر پله ها در طبقات بیشتر و دارای پاگرد باشند، پله رو گردشی استفاده می شود تا فرد را در مسیر پله ها و بر روی ریل به صورت ایمن و آرام انتقال داده و مشکل پیمایش پله ها را رفع می کند

صندلی پله پیما در مشهد در دو نوع خارجی و داخلی در بازار وجود دارد. از آنجایی که هزینه خرید پله پیمای خارجی نسبت به مشابه داخلی آن بیشتر است و از طرفی نمونه های داخلی علاوه بر خدمات پس از فروش مطمعن و در دسترس، کیفیت نزدیک به نمونه های خارجی دارد؛ توصیه ما استفاده و خرید صندلی پله پیمای ایرانی است.

صندلی پله پیما در دو نوع پله پیمای مستقیم و پله پیمای چرخشی وجود دارد. صندلی پله پیمای مستقیم، برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد عبور از یک مسیر مستقیم را داشته باشید. بدون هیچ گونه تغییر زاویه درهنگام عبور از پله ها.  اما درصورتی که پله های ساختمان دارای پاگرد باشد و برای بالارفتن از پله مسیر حرکت تغییر می کند، در اینجا از صندلی پله پیمای چرخشی (غیرمستقیم) استفاده می شود.

این دستگاه با اسامی مختلفی در بازار نامیده می شود ازجمله: پله پیما، بالابر پله، صندلی بالابر، آسانسور پله ای، پله پیما خانگی، پله برقی خانگی، آسانسور پله رو، دستگاه پله پیمای ساختمانی، صندلی پله پیما برقی، صندلی پله بر و غیره.

ویژگی ها و قابلیت های جذاب صندلی پله پیمای برقی

صندلی پله پیمای برقی یکی از تجهیزات بسیار کاربردی برای جابجایی افراد از پله هاست. مخصوصا در شرایطی که ساختمان شما از وجود آسانسور بی بهره است و یکی از اعضای خانواده به دلیل ضعف حرکتی، توانایی بالا و پایین رفتن از پله ها را ندارد. این وسیله به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که در ادامه بیان می کنیم، توانسته جای خود را به خوبی در میان خانوادها باز کند.

اما مهم ترین ویژگی های صندلی بالابر پله چیست؟ این وسیله بدون نیاز به اشغال فضای زیاد و تنها با نصب درکنار راه پله، شرایط ایده عالی را برای رفت و آمد ساکنین کم توان محیا می سازد. همچنین از نکات مثبت بالابر پله می توان به سرعت نصب و اجرای سریع آن، سادگی کار با دستگاه، استفاده از باتری قدرتمند همراه با شارژر، نمایشگر میزان شارژ و نیز قابلیت نصب در تمامی ساختمان های تا سه طبقه اشاره کرد.

در مجموعه ما سعی شده از بهترین سیستم های اجرایی برای پله رو استفاده شود. پله های بالا به پایین یا پایین به بالا ساختار متفاوتی نسبت به پله برقی و یا بالابر داشته و همه این موارد بر روی قیمت پله پیما تاثیر می گذارند. شما می توانید به راحتی مشاوره های لازم در این راستا را دریافت کنید و سپس اقدام به سفارش کنید. از یاد نبرید که این محصولات بر اساس ساختاری که دارند درجه بندی می شوند.

این دستگاه دارای استانداردهای لازم جهت ایمنی و حفاظت از استفاده کنندگان آن است. دارای کمربند  ایمنی و نیز قفل کودک است. همچنین درهنگام شروع به حرکت و نیز در هنگام توقف دارای حرکتی نرم و بدون ضربه است. علاوه بر این به جهت سهولت در رفت و آمد افراد، قابلیت فراخوانی دستگاه به بالا و یا پایین پله ها وجود دارد. یعنی درصورتی که در طبقه همکف باشید و صندلی پله پیما در طبقه سوم باشد، می توانید دستگاه را در محل حضور خود فراخوانی کنید.

پله پیما دارای سنسور ایمنی بوده و درصورتی که مانعی در مسیر حرکت وجود داشته باشد؛ دستگاه متوقف می شود تا آسیبی به کاربر وارد نگردد. قابلیت تحمل وزن تا 100 کیلوگرم از دیگر ویژگی های آن بوده و در طی بالارفتن از پله ها، حرکتی نرم و بدون لرزش دارد.

مراحل نصب و اجرای ریل های صندلی بالابرپله بدون آسیب رساندن به نرده های راه پله انجام می شود و حتی نیازی به جوشکاری نمی باشد. جنس این ریل ها از نوع لوله استیل براق بوده که علاوه بر مقاومت کافی جهت تحمل وزن، ظاهری زیبا و دوست داشتنی دارد. همچنین درصورتی که قصد بازکردن کامل دستگاه را داشته باشد این امکان به سادگی قابل انجام است.

مقایسه میان حالت نشسته و ایستاده در بالابر پله رو نفربر

بالابر پله رو نفربر مستقیم در حالت ایستاده برای استفاده توسط سالمندان، مناسب تر از حالت نشسته است، زیرا نشستن و ایستادن مجدد کمی زمان بر است و از آنجایی که افراد مسن، اکثرا مبتلا به زانو درد هستند، تکرار این فرآیند برایشان ناخوشایند می باشد. از طرفی آرامش فرد در حالت ایستاده بیشتر است، زیرا فاصله پلکان با صفحه ای که در زیر پای فرد قرار دارد، حدود یک سانتیمتر می باشد و در تمام مسیر امکان پیاده شدن از بالابر وجود دارد.

دستگاه آسانسور پله رو نفربر دارای تجهیزات و قابلیت های زیر است:

  • کمربند ایمنی
  • صندلی برای تامین راحتی کاربر
  • قابلیت استفاده به صورت ایستاده بر روی صفحه و نشسته بر روی صندلی
  • مجهز به سیستم کنترل سرعت، استپ اضطراری و چراغ هشدار
  • کنترل از راه دور از طریق ریموت کنترل که در اختیار خریدار قرار می گیرد و با شخصی سازی کردن، تمکان استفاده برای سایرین وجود نخواهد داشت.
  • قابلیت جابجایی در صورت نقل مکان (نصب به صورت پیچ و مهره بر روی پله می باشد و کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو به صورت رایگان برای شما جداسازی و انتقال را انجام می دهند.)
  • امکان جمع کردن و نصب مجدد دستگاه در هنگام اسباب کشی و یا انتقال وسایل بزرگ از مسیری که آسانبر قرار دارد.
  • باتری پپشتیبان برای مواقع قطعی برق و اضطرار
  • صندلی تاشو و فضای مورد استفاده بسیار کم که مانعی برای تردد سایر افراد نخواهد بود.
  • دارای موتور قوی کم صدا که موجب عملکرد کم صدای دستگاه می شود و برای افراد در منزل یا همسایه ها در آپارتمان، آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.
  • نصب از طریق پیچ و مهره بدون ایجاد تخریب و نیاز به دیوار یا نرده ساختمان
  • عملکرد کم مصرف از طریق برق dc 24 ولت
  • عدم نیاز به برق سه فاز
  • مجهز به سیستم توقف خودکار در مکان های مورد نیاز
  • امکان انتخاب رنگ پوشش صندلی و سیستم ریل بندی توسط خریدار