اخبار کسب و کارعمومی

مقدار کالری قهوه کاپوچینو

یکی از نوشیدنی‌های جذاب و خوش طعم که عطری بی‌نظیر دارد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، کاپوچینو است. باید در نظر داشت که به دلیل طعم منحصر به فرد این‌ نوشیدنی،  اشخاص زیادی از این  ترکیب دلچسب استفاده می‌کنند و همین امر موجب شده تا بررسی میزان کالری آن برای کسانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند؛ قابل توجه باشد.

به عبارت بهتر، افرادی که برای سلامتی خویش ارزش قائل‌اند با بررسی کالری یک لیوان کاپوچینو، علاوه بر لذت بردن از این نوشیدنی گرم و لذیذ، برنامه غذایی متناسبی را برای خود فراهم می‌آورند.

باید توجه داشت که میزان کالری موجود در کاپوچینوی تهیه شده از مواد اولیه تازه، تفاوت‌هایی با کاپوچینو کارخانه‌ای دارد و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای نوشیدن هر یک از این موارد داشت تا بتوان از لذت خوردن یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم با فوم شیر بهره‌مند شد.

کاپوچینو چیست؟

یکی از فرآورده‌های جذاب در دنیای قهوه، کاپوچینو است که با ترکیب یک کاپ اسپرسو و شیر فوم‌دار یا بخارپز تهیه می‌شود. این نوشیدنی منحصر به فرد از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌های سنتی کشور ایتالیا به شمار می‌رود و طرز تهیه آن از این کشور به سرتاسر جهان ارائه شده است.

درواقع بافت این نوشیدنی بسیار غلیظ و مطلوب  بوده و علاقمندان می‌توانند از شیرینی موجود در لاکتوز شیر بهره ببرند و مزه قهوه‌ای ملایم و دلچسب را امتحان کنند. برخی از افراد برای شیرین‌تر شدن نوشیدنی خود، مقداری شکر نیز به آن اضافه می‌کنند که برخلاف سنت‌های تهیه کاپوچینو در ایتالیا به شمار می‌رود؛ البته تاثیر متفاوتی بر روی طعم فنجان گرم ایشان می‌گذارد.

جالب است بدانید که قهوه سوپریم جینسینگ و شیر مورد استفاده در این نوشیدنی به قدری نیست که بتواند کالری یک لیوان کاپوچینو را بالا ببرد و تناسب برنامه غذایی افراد را به هم بریزد. البته فاکتورهای مختلفی برای بررسی میزان کالری موجود در این نوشیدنی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از شیر پرچرب یا کم‌چرب
  • میزان مصرف شکر
  • استفاده از کاپوچینوهای کارخانه‌ای و… .

یک لیوان کاپوچینو چقدر کالری دارد؟

همان‌گونه که بیان شد، میزان کالری موجود در کاپوچینو به عوامل مختلفی بستگی دارد که با بررسی هر یک از این موارد می‌توان به اندازه دقیق کالری موجود در هر لیوان پرداخت و این نوشیدنی فوق‌العاده را مورد استفاده قرار داد.

به عبارت بهتر، طرز تهیه کاپوچینو تاثیر مستقیمی بر میزان کالری هر لیوان آن دارد؛ با توجه به این مسئله باید فرایند دم‌آوری این نوشیدنی درجه یک را بررسی کرد تا اندازه دقیقی از کالری یک لیوان کاپوچینو به دست آید.

میزان کالری موجود در کاپوچینو خانگی

حجم یک لیوان کاپوچینوی خانگی حدود 180 سی سی است که از سه قسمت مساوی قهوه، شیر و فوم تشکیل شده. به عبارت بهتر، هر بخش از این نوشیدنی معال 60 سی سی بوده و لیوانی پر از رایحه بی‌نظیر و با کیفیت را فراهم می‌آورد.

درصد چربی شیر در کالری نهایی آن تاثیر زیادی دارد و بهتر است این مقدار پیش از دم‌آوری نوشیدنی مورد بررسی قرار گیرد چراکه دو سوم لیوان کاپوچینو از شیر تهیه می‌شود و  به موجب همین امر، توجهات بسیاری را متوجه این‌ موضوع می‌شود.

برای مثال اگر میزان چربی شیر مورد استفاده در تهیه کاپوچینو حدود 1 درصد باشد، 120 سی سی از این نوشیدنی، انرژی‌ای نزدیک به 55 کالری خواهد داشت. جالب است بدانید که کالری موجود در یک کاپ اسپرسو یا 60 سی سی قهوه معادل با یک کالری می‌باشد.

بنابراین کالری یک لیوان کاپوچینو خانگی حدود 56 انرژی دارد که افراد با محاسبه آن می‌توانند سبد برنامه غذایی خود را در طول روز بچینند و علاوه بر چشیدن یک طعم منحصر به فرد و متفاوت، از سلامت جسمانی خویش اطمینان حاصل کنند.

افزودن یک قاشق چای خوری شکر به این لیوان قهوه همراه با شیر، کالری آن را به 71 افزایش می‌دهد و انرژی بیشتری به فرد می‎دهد بنابراین در صورت نیاز می‌توانید با کمی ساختارشکنی، نوشیدنی خود را آماده کنید.

یک لیوان کاپوچینو چه مقدار کالری دارد؟ | سام کیش

میزان کالری موجود در کاپوچینو کارخانه‌ ای

کاپوچینوهای آماده یا کارخانه‌ای در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که بازار رقابت میان آن‌ها بسیار داغ است و برندهای مختلف با در نظر گرفتن نیاز مخاطب و بازار قهوه، این نوشیدنی دلنشین را به صورت پودرهای آماده در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

حتما ببینید : قیمت و خرید قهوه گانودرما دکتر بیز مستقیم از شرکت دکتر بیز

تمامی جزئیات پودرهای کاپوچینو آماده بر روی بسته‌بندی آن‎ها درج می‌‍شود تا علاقمندان بتوانند پیش از نوشیدن از کالری لیوان مصرفی خود اطلاع حاصل کنند و از طعم منحصر به فرد آن لذت ببرند.

باید در نظر داشت که عوامل دیگری نیز در میزان کالری یک لیوان کاپوچینو کارخانه‌ای تاثیرگذار هستند و نمی‌توان تنها بر اساس موارد درج شده بر روی بسته‌بندی آن، کالری نهایی را محاسبه کرد. به عنوان مثال، استفاده از شیر در تهیه پودر کاپوچینو می‌تواند کالری آن را تحت تاثیر قرار دهد در حالی که بهره بردن از آب جوشیده در دم‌آوری این نوشیدنی باعث افزایش کالری نمی‌شود.

فراموش نکنید که برای فراهم کردن یک لیوان استاندارد از این نوشیدنی، باید 250 گرم شیر استفاده کرد که با احتساب یک درصد چربی، 103 کالری را به خود اختصاص می‌دهد. به بیان بهتر، با مخلوط کردن پودر کاپوچینو در یک لیوان شیر، کالری آن به 167 افزایش پیدا می‌کند و به موجب همین امر افراد باید میزان انرژی را در هر روش آماده‌سازی را نیز از پیش مورد بررسی قرار  دهند.

نکته: با افزودن دو قاشق چای خوری شکر به این مخلوط، کالری لیوان کاپوچینو به 197 رسیده و تاثیر مهمی بر روی میزان انرژی آن می‌گذارد.

تاثیر شکر در کالری لیوان کاپوچینو

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان دریافت که شکر، تاثیر بسیار زیادی در میزان کالری یک لیوان کاپوچینو دارد و به همین دلیل باید در مصرف آن دقت داشت. برخی تصور می‌کنند که  استفاده از شکر قهوه‌‎ای کالری موجود در نوشیدنی را کاهش می‌دهد در حالی که مطالعات نشان می‌دهند تفاوت چندانی میان این دو نوع وجود ندارد و کالری آن‌‎ها تقریبا یکسان است.

هر قاشق شکر سفید به طور میانگین حدود 15 کالری دارد و انرژی آن در هر لیوان خود را به نمایش می‌گذارد؛ علاقمندان به قهوه باید در مصرف  شکر دقت بسیار زیادی داشته باشند چراکه با افزودن دو قاشق چای خوری شکر به لیوان کاپوچینوی سالم خانگی، میزان انرژی آن به 150 کالری افزایش پیدا می‌کند!

مصرف کاپوچینو برای چه افرادی مناسب است؟

از آن‌جایی که در تهیه کاپوچینو خانگی از قهوه و شیر استفاده می‌شود، اغلب افراد می‌توانند از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرند و این نوشیدنی سالم را در برنامه غذایی خویش بگنجانند. درواقع یک کاپوچینو ایتالیایی اصیل و سالم که از شیر تازه و شات اسپرسو درجه یک تهیه می‌شود، نه تنها مضر نیست بلکه خواص منحصر به فردی دارد که در درمان برخی از بیماری‌ها کاربرد دارد.

از جمله تاثیرات مثبتی که با دریافت کالری یک لیوان کاپوچینو سالم و بدون شکر می‌توان از آن بهره برد عبارت‌اند از:

  • درمان بعضی از بیماری‌های قلبی
  • کاهش احتمال سکته در زنان
  • پیشگیری از آلزایمر
  • کاهش سنگ صفرا
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان
  • درمان سردرد

نکات مهم در رابطه با کالری هر لیوان کاپوچینو

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی که ابتدا در ایتالیا ابداع و طرز تهیه آن به سایر نقاط جهان ارائه شد، کاپوچینو است که طعمی منحصر به فرد و دوست داشتنی‌ دارد.

برای تهیه این نوشیدنی می‌توان به دو روش دم‌آوری خانگی و استفاده از پودر آماده آن اشاره کرد که بهره بردن از هر یک از این موارد در میزان کالری یک لیوان کاپوچینو تاثیر می‌گذارد، از این جهت اغلب افراد پیش تهیه از تمامی عوامل تاثیرگذار در انرژی نهایی نوشیدنی خود اطمینان حاصل می‌کنند؛ نباید فراموش کرد که شیر و شکر نیز در میزان کالری این نوشیدنی تاثیر دارند.

قهوه فوری موکا دکتر بیز برای چاقی و کاهش وزن مفید است.

کاپوچینوی سالم و خانگی بدون شکر، در درمان بعضی از بیماری‌ها مانند سردرد، سنگ صفرا و… نیز  موثر است؛ از این جهت افراد می‌توانند از علاوه بر اینکه از طعم منحصر به فرد آن لذت  می‌برند، سلامتی جسمانی خود را تضمین کنند.