اخبار کسب و کارعمومی

چاه فاضلاب هر چند وقت یک بار پر می شود؟

دلایل پر شدن چاه فاضلاب چیست؟

یکی از مشکلاتی که امکان دارد همین حالا با آن رو به رو باشید، پر شدن حجم چاه می باشد. این مشکل دلایلی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

اگر نیازمند چاه کن حرفه ای، استعلام قیمت چاه کن، حفاری چاه فاضلاب، حفاری چاه ارت، حفاری شمع ساختمان، حفاری منهول و … هستید همین الان با شماره 09370919055 تماس بگیرید. متخصص های خونه سازها با افتخار منتظر پاسخگویی شما هستند.

How often is the sewage well filled

  1. ورود هر گونه ضایعات به داخل چاه

چاه فاضلاب برای ورود ضایعات به داخل چاه می باشد. اما این ضایعات میتواند موادی باشد که باعث پر شدن و به مشکل خوردن آن شود. به عنوان مثال اگر ساکنین یک ساختمان درون لوله های فاضلاب، موادی همچون تفاله، پسماند مواد غذایی و میوه جات، اشیا و … بریزند، مسلما سبب پر شدن چاه فاضلاب خواهند شد. همین مواد به دیواره چاه جذبی که از جنس خاک است چسبیده و به مرور زمان رسوب زیادی را ایجاد میکنند. این رسوب لایه ای مستحکم میسازد و مانع از جذب آب به خاک می شود. در این زمان قطعا چاه پر خواهد شد و شما نیاز به خدمات تخلیه چاه با تانکر و همچنین لایروبی خواهید داشت.

  1. کم بودن ارتفاع و حجم چاه

گاهی اوقات ظرفیت و حجم چاه جوابگوی میزان فاضلاب تولید شده توسط تعداد ساکنین یک ساختمان نیست. به بیان ساده تر، هنگام حفر یک چاه فاضلاب به تناسب ظرفیت آن و تعداد ساکنین ساختمان دقتی نمی شود. همین مسئله به ظاهر کوچک که نیاز به محاسبات و مهندسی دارد سبب می شود که چاه زودتر از زمان موعود پر شود.

  1. کوچک بودن انباره چاه

همانند مورد دوم اگر انباره چاه نیز کوچک باشد و تناسب خوبی با تعداد ساکنین و حجم فاضلاب تولید شده توسط آنها نداشته باشد، میتواند یکی از دلایل زود پر شدن چاه فاضلاب باشد.

  1. متصل بودن ناودان یا راه آب باران به چاه فاضلاب

در خیلی از ساختمان ها، مسیر راه آب باران جدا از سایر لوله هایی که منتهی به چاه می شوند نیست. همین مسئله یکی از دلایل زود پر شدن چاه فاضلاب می باشد. چون زمانی که آب با حجم کم داخل چاه ریخته می شود، سریعا جذب خاک می شود. اما وقتی آب باران با شدت و حجم زیاد وارد چاه شود، زمان زیادی لازم است تا جذب خاک گردد. به همین دلیل امکان دارد چاه به سرعت بالا بزند و نیاز به خدمات تخلیه چاه داشته باشید.

علت پر شدن زود به زود چاه فاضلاب

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، مقدار زمانی که لازم است تا چاه پر شود دقیقا مشخص نیست. اما این زمان برحسب تجربه برخی از مقنی ها و همچنین سرویسکاران حدودا 10 سال می باشد. البته همانطور که میدانید ارتفاع، حجم چاه و همچنین انباره آن مهمترین عامل در کوتاه شدن و یا طولانی شدن این عدد دخیل است.

اگر چاه شما بزرگ است و احساس میکنید خیلی زود پر شده و به دنبال دلیل زود پر شدن چاه فاضلاب ساختمان خود هستید، بهتر است فیلمی که در ادامه قرار داده ایم را تماشا کنید تا به پاسخ سوالات و مشکلات زیر برسید:

  • علت زود پر شدن چاه فاضلاب
  • جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب
  • علت پر شدن زود به زود چاه فاضلاب

برای تخلیه چاه فاضلاب، از روش های اینترنتی استفاده نکنید، خطر انفجار!

خیلی از کسانی که با مشکل پر شدن زود به زود چاه فاضلاب رو به رو هستند، همیشه به دنبال راه حل های ارزان قیمت، ساده و سریع برای خالی کردن و کم کردن حجم چاه ساختمان هستند. فارغ از اینکه خبر ندارند با یک حرکت اشتباه میتواند جان خود و ساکنین ساختمان را به خطر بیاندازند.

یکی از روش هایی که مردم در اینترنت خیلی آن را جستجو می کنند ریختن مواد شیمیایی در چاه فاضلاب است. این افراد خیال می کنند محلول یا موادی وجود دارد که داخل چاه بریزند تا فاضلاب را تجذیه و از بین ببرد و نیاز به تخلیه با تانکر نداشته باشد. این یک باور غلط است که بدون تخلیه چاه بتوان فاضلاب آن را از بین برد.

یادتان باشد هرگز کارهای زیر را سر خود انجام ندهید چون امکان انفجار چاه بر اثر ریختن این مواد وجود دارد:

  • ریختن آهک در چاه فاضلاب: ریختن آهک زنده در چاه فاضلاب باعث ایجاد بخار و گرما می شود. این عامل میتواند سبب آسیب رساندن به لوله ها و درزبندی ها شود. نهایتا باعث نشتی لوله های فاضلاب می گردد.
  • ریختن کود شیمیایی در چاه فاضلاب: ریختن کود شیمیایی هیچ کاری جز پر کردن چاه فاضلاب انجام نخواهد داد.
  • ریختن اسید در چاه فاضلاب: اسید یک ماده شیمیایی بسیار خطرناک است که بعد از ریختن آن داخل چاه، باعث انتشار گازها سمی و خطرناک می شود. این گازها نه تنها کشنده هستند بلکه اشتعال زا نیز می باشند و در حجم بالا سبب انفجار چاه فاضلاب می شوند.

هم اکنون در بخش هایی از همین نقاط یا شهرهایی که امکانات کمتری نسبت به مراکز استان ها دارند مشکلاتی مانند پر شدن چاه وجود دارد که باید با روشهای رسوب زدایی چاه فاضلاب یا ترمیم چاه فاضلاب این مشکلات را برطرف نمود. در دیگر مقالات سایت برچسب مثل مقاله به خوبی می توانید در مورد این روش اطلاعات کسب کنید.

چرا چاه فاضلاب زود پر میشود؟

یکی از اصلی ترین علت پر شدن چاه فاضلاب کوچک بودن لوله است. اما دلایل دیگری باعث علت زود پر شدن چاه فاضلاب می شود که موارد زیر است:

  • استفاده نادرست از چاه
  • ریختن آشغال در لوله
  • جنس خاک و حجم انباره
  • فرسوده شدن لوله

1- به اندازه انباره چاه فاضلاب توجه کنید

اولین مسئله در جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب توجه به این نکته است که چاه را باید متناسب با تعداد افرادی که در این محل قصد زندگی دارند و تعداد واحدهای مسکونی موجود در بنا بسازیم. فضای کوچک داخل چاه شما را هر چند وقت یکبار وادار به تخلیه چاه می کند. پس انباره چاه نباید از حد مناسب، کوچکتر باشد.

2- جلوگیری از زود پر شدن چاه با نریختن خاک و آشغال

اگر می خواهید بپرسید چکار کنیم چاه فاضلاب دیر پر شود اول می گوییم، باید مراقب باشید که آشغال و خاک وارد چاه نشود. این مواد از آنجا که جامدند جذب زمین نمی شوند و به مرور باعث پر شدن چاه فاضلاب می شوند. ضمن اینکه ممکن است گرفتگی نیز برای چاه ایجاد کنند.

از راه حل پر شدن چاه فاضلاب در زمان بنایی و انجام کارهای مربوط به ساختمان استفاده از چاه بست است تا مانع ریخته شدن خاک و آشغال به درون آن شوید و باعث علت زود پر شدن چاه فاضلاب نشود.در صورت گرفتگی لوله یا چاه فاضلاب به جای مراجعه به تخلیه چاه باید به لوله بازکن ماهر مراجعه کنید. در برچسب می توانید نزدیکترین لوله بازکن تهران به خود را فوری پیدا و با آن تماس بگیرید. اگر در چیتگر تهران ساکن هستید برای تماس فوری با لوله بازکن چیتگر کافیه که روی لینک کلیک کنید.

متخصصین لوله بازکنی چیتگر در برچسب پس از تماس شما فوری در محل حاضر می شوند و بعد از بررسی های لازم با مناسب ترین قیمت گرفتگی ایجاد شده را رفع می کنند. توجه داشته باشید که لوله بازکن چیتگر به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می دهد. بنابراین شما می توانید در هر ساعت از شبانه روزی با آنها تماس بگیرید.

3- رعایت حد مصرف آب ورودی به چاه فاضلاب

استفاده بیش از حد و افراطی از آب برای پاکی بیشتر یا شستن های بیش از حد خیلی زود شما را به پر شدن چاه فاضلاب گرفتار می کند. در نظر داشته باشید شستشوی به اندازه در حد مورد قبول اصول بهداشتی و شرعی کافی است و نیازی به مصرف بیش از حد آب نیست.

4- تخلیه به موقع جهت جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب و سرریز کردن آن نباید آن را تا زمان سرریز شدن رها کرد. سرریز شدن چاه باعث خرابی آن و ورود خسارات احتمالی یا حتی ریزش می شود. پس سعی کنید تا چاه فاضلاب منزل یا ساختمان خود را پیش از موعد تخلیه کنید.

5- بررسی اوضاع چاه فاضلاب برای پیشگیری از زود پر شدن آن

هر از چندگاهی میبایست وضعیت و شرایط چاه را بررسی کنید و در صورتیکه احساس کردید اوضاع چاه مانند دیوارهای آن سست و نامطمئن هستند زودتر به تعمیر آن اقدام نمایید. این مورد بسیار الزامی است چرا که می تواند از ریزش های احتمالی چاه و خطرات جانی آن جلوگیری کند.

اقدام به رفع گرفتگی چاه فاضلاب یکی دیگه از اقداماتی است که در حین بررسی چاه باید به آن توجه داشته باشید؛ زیرا حتی عوامل گرفتگی باعث علت پر شدن چاه فاضلاب می شود. برای حل این مشکل و رفع گرفتگی چاه فاضلاب می توانید در سایت برچسب با نزدیکترین لوله بازکن تهران به منطقه خود در تماس باشید. مثلا اگر در محدوده غرب تهران تهران هستید برای دسترسی به شماره تلفن نزدیکترین لوله بازکن غرب تهران می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید اما برای دسترسی به مناطق دیگه می بایست نام منطقه خود را در کادر ابتدای صفحه بنویسید.

6- توجه به جنس خاک هنگام حفر چاه

زمانی که می خواهید چاه را حفر کنید بهتر است برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب این را در نظر بگیرید که جنس خاک در جذب آب فاضلاب به زمین و دیرتر پر شدن آن بسیار موثر است. اگر این مورد پیش از ساخت خانه دقت شود پس از ساخته شدن و ساکن شدن اعضای آن زندگی را راحت تر و نیاز همیشگی را به تخلیه چاه را کمتر می کند.

7- وصل نبودن لوله ناودان آب باران به چاه فاضلاب از عوامل جلوگیری از پر شدن چاه

نگذارید که آب باران بیهوده وارد چاه فاضلاب شود. آب باران پاک و تمیز است و دلیلی وجود ندارد که آن را به داخل فاضلاب خانه هدایت کنیم که محل نگهداری آب های گندیده، عفونی، نجس و کثیف است. می توانید آب باران را به بیرون خانه هدایت کرده تا از پر شدن بیهوده چاه منازل جلوگیری کنید. سرریز شدن آب باران به چاه باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شود.

اگر در تهران زندگی می کنید می توانید به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کرده و از خدمات در برچسب با قیمت ارزان و بدون کثیفی استفاده نمایید. تمام لوله بازکن ها در برچسب از مهارت کافی برخودار هستند و با بروز ترین وسایل کار می کنند.

نکته! اگر منزلی که شما در آن ساکن هستید تازه خریداری شده و دارای چاهی قدیمی است بهتر است که حتما از چاه فاضلاب آن دیدن نمایید؛ چرا که ممکن است دچار ریزش شود و خطرات بیشتری را به بار آورد.

8- توجه به ارتفاع و حجم چاه برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

یکی از دلایلی که چاه فاضلاب زود پر می شود می تواند کم بودن ارتفاع چاه باشد. گاهی اوقات ظرفیت چاه فاضلاب برای یک ساختمان مسکونی جوابگو نیست و این امر باعث می شود تا چاه فاضلاب زود به زود پر شود. هنگام حفر چاه توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.