اخبار کسب و کارعمومی

واقعیت های مهاجرت

اگر زمانی برخی از خانواده های ایرانی به سادگی فرزندان خود را برای تحصیلات عالی به خارج از کشور می فرستند، هدف از مهاجرت را «فرار مغزها» می نامیدند، اما امروزه به دلیل مشکلات فراوان در دنیا، نه تنها خانواده ایرانی. فرزندانشان، اما آنها نیز به اسارت خواهند رفت.

دلیل مهاجرت من شرایط نامناسب اجتماعی بود

هموطنمان مهناز که 11 سال است در آلمان زندگی می کند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقامت خود در این کشور گفت: آلمان را انتخاب کردم چون اقوام آنجا دارم و اطلاعات زیادی در مورد این کشور به من دادند به همین دلیل من آلمان را انتخاب کردم. از بین بررسی های لازم انتخاب کردم و به آلمان آمدم، ابتدا در یک کافی شاپ کار می کردم، اما کمتر از یک سال بعد با کمک یکی از دوستان یک کافی شاپ کوچک افتتاح کردیم و از این طریق امرار معاش می کنم.

وی در تشریح دلایل مهاجرت خود گفت: شرایط سخت اجتماعی ایران و ساختن آینده ای بهتر برای فرزندم مرا تحت تاثیر قرار داد و مطمئنا در اولین سال های اقامتم در آلمان با وجود حضور نزدیک شرایط سختی را پشت سر گذاشتم. . دوستان و آشنایان مدت زیادی طول کشید تا با این شرایط کنار بیایم حتی تصمیم گرفتم موقتا به ایران برگردم اما اصرار کردم که بمانم و حالا بعد از گذشت بیش از 10 سال از شرایطم راضی هستم.

در شرایط فعلی مهاجرت بسیار سخت است

مخناز در خصوص افرادی که مایل به مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است، فکر نمی‌کنم مهاجرت به راحتی انجام شود، اما در شرایط عادی برای یافتن یک شغل آلمان نیاز به سابقه کار دارد و شرایط سنی خاصی دارد، بر دو مورد ذکر شده تاکید می کنم و نمی توان بدون در نظر گرفتن این استانداردها اقدام کرد، برای افرادی که برخی کارها را انجام می دهند و در آلمان تجربه دارند نیز باید انجام دهند. دو یا سه سال آموزش بگذرانید تا بتوانید در شهرها زندگی کنید

وی در پایان به کسانی که قصد مهاجرت دارند گفت: می دانم زندگی در ایران به خصوص در شرایط فعلی چقدر سخت است. . قبلاً قصد داشتند از خانه خارج شوند، بنابراین من یکی را توصیه می کنم زیرا من جای آنها نیستم، برخی سال ها درس خوانده اند و اکنون شغل مناسبی ندارند، در واقع زندگی عادی دارند. تجربه. اگرچه این افراد به دلیل بی ثباتی اقتصادی نمی توانند آینده خود را برنامه ریزی کنند، اما قطعاً می گویم که اگر روابط عاطفی قوی با خانواده و اقوام خود دارند، بهتر است بیشتر به فکر تصمیمات خود باشند و در ایران بمانند. پایان. .

دانش آموزان باید تمام بخش ها را بررسی کنند

اشکان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سئول کره جنوبی است و درباره اقامت خود به خبرنگار ایمنا گفت: ابتدا اساتید مرتبط با مهندسی مکانیک را در دانشگاه های دنیا پیدا کردم و ضمن ارتباط با آنها، تصمیم گرفتم برای مهاجرت به کره جنوبی انتخاب کنم، می خواهم ویزای تحصیلی بگیرم، باید همه جوانب را به طور قطع بررسی کنم، و حتی باید از دانشگاه مورد نظر بورسیه بگیرم، که فکر نمی کنم هیچ دانشجویی شخصاً توانایی پرداخت آن را نداشته باشد. هزینه. .

وی در خصوص انتخاب کره جنوبی به عنوان کشور هدف افزود: با توجه به رشته تحصیلی و بازار کار و البته علاقه شخصی ام به این کشور، کره جنوبی را انتخاب کردم و این پارامترها در انتخاب بسیار مهم است. . محل. فرا گرفتن. خوشبختانه توانستم خود را با شرایط وفق دهم، حضور همسرم واقعاً باعث شد احساس کنم در خانه هستم و به سرعت با فرهنگ کره جنوبی آشنا شدیم.

اشکان در توصیه به افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، تصریح کرد: به دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند توصیه می کنم تمام شرایط را بررسی کنند، بازار کار هر رشته مهم ترین پارامتر برای انتخاب کشور مقصد است و همچنین افرادی که شما را انتخاب می کنید. باید ببینند آیا می توانند دوری از خانواده خود را تحمل کنند یا خیر. در مورد کشورها بورسیه هایی وجود دارد که به دانشجویان پرداخت می شود و دانشجویان دکترا در دانشگاه ها کار می کنند، اما در کشورهایی مانند انگلستان یا استرالیا دانشجویی وجود ندارد که بورسیه بگیرند و باید با هزینه شخصی تحصیل کنند، همین. . بدون تحقیق و مطالعه انتخاب محل تحصیل غیر ممکن است.

مهاجران باید همه جوانب را در نظر بگیرند

علیرضا سالریان، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: در مورد تاثیر و تاثیر مهاجرت و همچنین عوامل اقتصادی و فرهنگی جای بحث زیادی وجود دارد. فضای مجازی و کارشناسان مربوطه باید در این مورد اظهار نظر کنند، اما وزارت امور خارجه از سفارتخانه های کشورمان و وزارت امور خارجه اطلاعات دریافت می کند و باید بگویم که سیستم های کنسولی وزارت امور خارجه در سایر کشورها به هموطنان در خصوص این موضوع رسیدگی می کنند. مهاجرت غیر قانونی. هشدار لازم

وی ادامه داد: اگر افرادی قصد مهاجرت دارند باید از طریق مجاری قانونی، موسسات و شرکت های معتبر این کار را انجام دهند و شرایط کشور مقصد را به دقت بررسی کنند و از عملکرد موسسه داخلی و اطلاعات مهمی مانند Admission، میزان رضایت نداشته باشند. اشتغال نیروی کار و اگر مهاجرت تحصیلی است، مبالغ بورسیه را از سایت دانشگاه های معروف مطالعه کنید تا مردم متحمل ضرر نشوند.

سودآوری و وعده های جذاب مهاجرت

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: شواهد نشان می دهد که مهاجران ایرانی بدون کسب اطلاعات کافی و با سخنان جذاب عده ای سودجو که اکثرا موفق به مهاجرت و خروج از کشورمان نمی شوند، کشورمان را ترک می کنند. مردم با مشکلات روبرو هستند لذا توصیه می شود در صورت انجام چنین کاری از طریق سازمان های معتبر اقدام و از مجاری قانونی استفاده کنند.

وی درباره معیارهای مهم ورود اتباع خارجی افزود: سوال پذیرش دانشجو مشخص است، دانشجو باید قبل از اقدام، تمام مشخصات دانشگاه را بررسی کند و در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند و انواع بورسیه ها و موارد مشابه را مطالعه کند. دانشگاه ها. قبول کنید این ساده ترین نوع مهاجرت است و جای نگرانی برای دانشجو و خانواده وجود ندارد، اما برای کار، کشورها نیروی کار کمی دارند و شرکت های کارگزاری در این زمینه اقدام می کنند، مردم باید بدانند که آیا این شرکت ها قانونی هستند یا خیر. ‘t

زندگی برای افراد بدون پول و مهارت بسیار سخت است

حقوق بگیران: برخی فکر می کنند می توانند تمام سرمایه خود را به واحد پول رایج کشور مقصد تبدیل کنند و پس از مهاجرت شغلی پیدا کنند. عجیب است که این گونه کار می کنند، زندگی در خارج از کشور بسیار سخت است و این بیشتر در مورد افرادی است که فاقد مهارت و سرمایه لازم هستند.

وی با اشاره به تبلیغات گمراه کننده برخی موسسات مهاجرتی گفت: برخی موسسات در داخل و حتی خارج از کشور تبلیغات بی اساس منتشر می کنند که سرابی بیش نیست. حداقل ها، شرایط اسکان و زندگی در کشورهای دیگر بسیار سخت است و اگر درآمد کافی نداشته باشند باید برای زنده ماندن تلاش کنند و زندگی سختی خواهند داشت. این کافی نیست که عده ای بخواهند زندگی بهتری داشته باشند، همانطور که گفته شد زمینه هایی وجود دارد که می توان به این زندگی بهتر دست یافت، مانند تخصص و سرمایه که باید مورد توجه قرار گیرد.

ما از برخی مهاجران خبر نداریم!

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان با اشاره به افراد یا خانواده های دارای مهاجرت غیرقانونی، افزود: خانواده هایی را می بینیم که به دفتر وزارت امور خارجه در شهر اصفهان مراجعه می کنند. آنها می خواهند در مورد عزیزان خود بدانند، اما مشخص نیست این افراد چگونه از کشور خارج شده و به کشور مقصد رسیده اند و در حالی که خبری از آنها نبود چگونه با تصادف مواجه شده یا در راه جان باخته اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از روش های مهاجرت غیرقانونی حضور هموطنان در ترکیه و عراق است، زیرا این کشورها بدون ویزا هستند و ایرانی ها به راحتی می توانند به آنجا بروند، اما گاهی موارد تخلف از سوی ایرانیان مقیم این کشورها مشاهده می شود. . ما کشورهایی هستیم و آنها را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین دستگیر و زندانی می کنند، که کار وزارت امور خارجه کشورمان را سخت تر می کند، زیرا در این مورد نیاز به مشاوره داریم، حتی اگر این نوع رفتار کشور را ویران کند. شهرت، آبرو.

حقوق این را روشن کرد: برخی فکر می کنند شرایط یک زندگی خوب در کشورهای دیگر وجود دارد و نگرش در آنجا اشتباه است.

زندگی بهتر عامل مهاجرت خطرناک و هزینه های زیاد است

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمانی که صحبت از مهاجرت به میان می آید، عموماً با دو نوع مهاجرت مواجه هستیم، مهاجرت داخلی و مهاجرت خارجی، زمانی که منطقه یا کشوری با مشکل بیکاری و معیشتی مواجه است یا اینکه محل مورد نظر است. می تواند جذب و حفظ کند. اگر نداشته باشد مشکل مهاجرت پیش می آید.

وی با استناد به نتایج یک مطالعه بر روی 95000 نفر در فرانسه، به این نتیجه رسید که “افرادی که باهوش ترند و قادر به ارزیابی موقعیت ها هستند و کسانی که در مناطقی که در آنها زندگی می کنند قادر به پذیرش و حمایت از آنها نیستند، مهاجرت می کنند.” از وضعیت آگاه است زیرا این به معنای قدرت است. و توانایی انسان برای سازگاری با محیط.

این جامعه شناس خاطرنشان می کند: زمانی که انسان خود را با محیط وفق نمی دهد و همیشه در عذاب و ناراحتی است مهاجرت می کند و امروز برخی خانواده ها فضای روحی و روانی کشور را برای ماندن مناسب نمی بینند که می بینیم. مهاجرت بیشتر که نمونه آن خانواده سردشتی بود که در روزهای آخر زندگی می کردند در کانال «منش» غرق شدند. برای اطلاع از شرایط اقامت در قبرس شمالی euromy با ما تماس بگیرید.

واقعیت های مهاجرت
وی در خصوص قدمت طولانی هجرت گفت: در طول تاریخ مهاجران زیادی برای بهبود شرایط خود هجرت کرده اند مانند حضرت رسول (ص) یا حضرت علی (ع) که در ابتدای اسلام هجرت کردند.

مهاجران تأثیر عمده ای بر توسعه مناطقی که به آنها نقل مکان کرده اند داشته اند

قرایی مقدم با بیان اینکه مهاجران به دلیل مهارت های خود با اطلاعات خود زمینه توسعه این مناطق را فراهم می کنند، افزود: کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا یا جمهوری دومینیکن با مهاجران و مهاجران بومی ساکن شده اند. و خارجی، آنها کمک می کنند. توسعه این منطقه موثر است، زیرا بسیاری از ایرانیان مشاغل خوب بسیاری در اقصی نقاط جهان دارند و سهم زیادی در توسعه کشوری که به آن مهاجرت کرده اند، داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه شناسان مکتب شیکاگو در مهاجرت، رابطه محیط و رابطه بین مردم را مورد توجه قرار دادند، گفت: مکان و محیطی که منطقه از آن تشکیل شده است، مردم را به حرکت وادار می کند، انتخاب درستی است، یعنی شهر. یا حالت مناسب را انتخاب می کند. مردم..

این عضو هیئت مدیره دانشگاه درباره دلایل اجتماعی مهاجرت می گوید: بیکاری، فقر و نبود آزادی و امنیت روانی از دلایل مهاجرت است. در کشور ما سال هاست که به دلیل نبود فرصت های مناسب برای تحصیل یا زندگی، به اصطلاح «فرار مغزها» وجود دارد. و سایر کشورها و خدمات آنها به پناهندگان تحت تأثیر قرار نگرفت.

مشکلات معیشت روند مهاجرت را تسریع کرده است

وی تصریح کرد: وقتی نیروهایی مانند مریم میرزاخانی، برنده جایزه جهانی ریاضیات و یا دیگر متخصصان به نام فرار مغزها به کشور دیگری جذب می شوند، حتی صدها چاه نفت نیز جایگاه مهم این افراد را نمی گیرد سخت است. تا کشور اینگونه افراد را برای سالیان متمادی نگه دارد، شاید این افراد در کل تاریخ کشور تکرار نشوند.

زمانی که این جامعه شناس درباره ارزش مهاجران صحبت کرد، آلفرد مارشال، برنده جایزه نوبل اقتصاد، گفت: «اگر آموزش و پرورش شهری برای یک قرن یک خالق تولید کند، آن شهر هزینه های یک قرن خود را می پردازد. “سال” و غیره، کلمات این بار معانی زیادی دارد، حرفه ای ها در یک کشور به راحتی آموزش نمی بینند، اما به راحتی مهاجرت می کنند، در آن کشور فضایی وجود ندارد و تربیت چنین افرادی سال ها طول می کشد.

وی با ابراز نارضایتی از روند فزاینده مهاجرت می گوید: مشکلات جامعه در افزایش و سرعت مهاجرت مردم بسیار تاثیرگذار است و شکی نیست که اگر در کشوری کار، اقتصاد و امنیت روانی وجود داشته باشد، شهروندان کشوری به هیچ وجه جای خود را رها نمی کند نه آنها از هم جدا نیستند، خودشان، امروز این نوع مهاجرت تهدیدی برای زندگی مهاجران شده است، بنابراین اگر مردم در آرامش و شادی باشند، دچار مشکل نمی شوند. . مهاجرت های پرمخاطره و پرهزینه مانند خانواده سردشتی.

هر سرمایه ای را می توان وارد کرد به جز سرمایه انسانی

کرای مقدم گفت: برخلاف افراد خاص که در سال های گذشته مهاجرت می کردند، امروز افراد غیر خاص و عوام نیز به دلیل آگاهی از مشکلاتی مانند بیکاری، تورم و نبود امنیت روانی مهاجرت می کنند. امید به گرفتن زندگی آرام و شرایط بهتر. حرکت می کنند و ریسک زیادی می کنند.

در مورد پیامدهای مهاجرت در کشور مبدا: – کشورهای مهاجر فرصت های منابع انسانی را از دست می دهند، بنابراین نیروی انسانی قابل مقایسه با سایرین نیست زیرا یک کشور می تواند هر سرمایه ای به جز سرمایه انسانی وارد کند، بنابراین آموزش نیروی انسانی بسیار مهم است. این کار وقت گیر و پرهزینه است.

این جامعه شناس می گوید: «بنجامین هیگن» استاد دانشگاه هاروارد می گوید: اگر کشورهای ثروتمند بتوانند با پول خود پیشرفته ترین فناوری ها را وارد کنند، اما نتوانند نیروی کار ماهر و متخصص تربیت کنند، نمی توانند به رشد اقتصادی و اجتماعی دست یابند. در اینجا ما ارزش بیشتری از قدرت انسان را درک می کنیم.

دولت های علاقمند به توسعه، جذب نیروی انسانی را در اولویت قرار می دهند

وی می گوید: شرایط کنونی با بحران اقتصادی و اجتماعی که جامعه از آن رنج می برد باعث فرار مردم شده و سختی های زندگی را برای این افراد دو چندان کرده است. ما ارزش نیروی انسانی را درک نمی کنیم، در حالی که دانشمندان برجسته علوم اجتماعی جهان بر ارزش انسان بیش از سایر کشورهای بزرگ تاکید دارند، کشورهای هوشمند از این موضوع استفاده کرده اند.