اخبار کسب و کارعمومی

در چه مناطقی نصب سایبان برای مغازه‌ها قانونی است؟

یکی از مهمترین عناصری که امروزه در ساخت و ساز فروشگاه استفاده می‌شود، سایبان است. نصب سایبان برای فروشگاه بسیار مهم خواهدبود و می‌تواند در حفظ سلامت محصولات نگهداری شده در یک فروشگاه موثر باشد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از تولیدکنندگان برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتریان، انواع سایبان‌ها را تولید کنند و در بین تمامی سازندگان سایبان چتری و برقی، ثامن یکی از نمونه‌های باکیفیت محسوب می‌شود.سایبان‌های ثامن مقاومت قابل توجهی در برابر باران و سایر عوامل محیطی مانند نور خورشید و رطوبت از خود نشان می‌دهند. امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با سایبان‌ها آشنا کنیم و مجوزهای لازم برای نصب آن‌ها را به شما بگوییم. با ما همراه باشید!

نصب سایبان و مجوزهای قانونی آن

به طور کلی نمی‌توان گفت که برای نصبمجوزهای خاصی لازم است و هنگام نصب سایه بان فروشگاه خود باید به قوانین قابل اجرا توجه داشته باشید و با رعایت مقررات لازم، نصب سایبان یا هر سازه دیگری را با خیالی راحت انجام دهید. اما این قوانین شامل چه مقرراتی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مفاد 36 تا 39 قانون شهرداری در خصوص نصب سایبان تصویب شده که این مقررات به شرح زیر خواهدبود:

  • شکل و ابعاد بازشوها از جمله سایبان‌ها باید با شکل کلی نمای ساختمان‌های مجاور هماهنگ باشد.
  • نصب سایبان نباید در معابر عمومی مشکلی ایجاد کند.
  • بیرون زدگی بیش از ده سانتی متر در معابر عمومی به دلیل نصب سایبان مشکل شرعی بوده و در واقع، سازه‌های بیرونی شما نباید ملک دیگری را تحت الشعاع قرار دهد.
  • نصب سایبان بدون استفاده از تجهیزات ساختمانی و به صورت موقت مشکلی ندارد که البته این موضوع نیز تحت شرایط خاصی خواهدبود.
  • سایبان نهایتا دو و نیم متر ارتفاع داشته باشد و برجستگی آن از یک متر بیشتر نباشد.
  • سقف شیشه‌ای یا پلاستیکی مورد استفاده در گل خانه‌ها نیاز به مجوز کسب از شهرداری دارد.

In which areas is it legal to install awnings for shops?

سایبان مغازه را بشناسید

بعد از صحبت در مورد مجوزهای لازم برای نصب سایبان، بهتر است با سایبان فروشگاهی آشنا شوید. سایبان‌ها نوعی سقف سازه‌ای هستند که می‌توانند محیط مورد نظر شما را در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، باران، برف و تگرگ محافظت کنند.سایبان‌ها در محیط‌های کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند و محدودیتی برای استفاده از آنها وجود ندارد. استفاده از این تجهیزات برای فروشگاه‌ها بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند محصولات ذخیره شده در فروشگاه را از عوامل محیطی محافظت کند.

در فصول گرم سال که نور خورشید گرما و نور خود را با شدت بیشتری تابش می‌کند، محصولات عرضه شده در برخی فروشگاه‌ها آسیب زیادی خواهند دید. به عنوان مثال، خواربارفروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها در فصول گرم سال با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و محصولات آنها در برابر آفتاب آسیب می‌بیند. بنابراین برای جلوگیری از این آسیب بهتر است از سایبان‌های برقی یا دستی استفاده کنید.

ورود نور خورشید به مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها نیز به عنوان یک مشکل تلقی می‌شود و مشتریان را آزار می‌دهد. بنابراین بهتر است در ورودی این گونه مکان‌ها سایبان نصب شود.با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که دلیل اصلی استفاده از سایبان جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است. سایبان‌ها همچنین می‌توانند از ورود باران و برف به فروشگاه جلوگیری کنند و کاربردهای دیگر آن عبارتند از تبلیغات یا برندسازی در فروشگاه که می‌توانید چاپ خدمات خود بر روی سایبان را انجام دهید.

مزایای استفاده از سایبان

به طور کلی مزایای این محصول پرکاربرد عبارتند از:

  • ظاهر فروشگاه را زیبا کنید
  • فضای داخلی فروشگاه را خنک کنید
  • انواع تبلیغات را روی آن اجرا کنید
  • قابلیت تنظیم درجه شیب
  • توانایی ایجاد سایه
  • حفاظت از محصولات داخل فروشگاه در برابر عوامل محیطی

سایبان‌ها شامل چند نوع هستند؟

به طور کلی سایبان‌ها به دو دسته سایبان برقی و دستی تقسیم می‌شوند. با این حال، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از این سایبان‌ها وجود دارد که می‌توانید را متناسب با فضا و سلیقه خود انجام دهید. پرکاربردترین سایبان‌ها عبارتند از:

سایبان چتری

برای استفاده از این نوع سایبان باید میزان وزش باد در منطقه را در نظر بگیرید. سازندگان معمولاً قبل از ساخت و طراحی این نوع سایبان، مقاومت آن را با بررسی میزان وزش باد تنظیم می‌کنند.استفاده از این نوع سایبان بیشتر در استان‌ها و شهرهایی که بارندگی زیاد دارند رواج دارد. ساختار این نوع سایبان اجازه تجمع آب را نمی‌دهد؛ بنابراین در محیط‌های پر بارش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.برای پوشاندن فضای بیشتر، می‌توانید چندین سایبان را در کنار هم قرار دهید. علاوه بر این، باز و بسته شدن آن کاملاً شبیه یک چتر معمولی است.

برای پوشش این سایبان از پارچه استفاده می‌شود و به طور کلی پارچه‌ای که برای ساخت سایبان استفاده می‌گردد فلکسی، برزنت یا ترانزیت است. سایبان‌های چتری ضد آب ساخته شده‌اند و در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت زیادی دارند. این مدل سایبان‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌کنند.

سایبان تاشو

همانطور که قبلا ذکر کردیم، مغازه‌ها و مکان‌هایی که نیاز به محافظت در برابر اشعه خورشید دارند، باید از سایبان استفاده کنند. امروزه سایبان‌های مختلفی از جمله سایبان‌های تاشو برای این منظور موجود است.مدل‌های تاشو جزو پرطرفدارترین مدل‌های سایبان هستند. این مدل از سایبان‌ها نسبت به سایبان‌های ثابت انعطاف بیشتری داشته و می‌توانند فضای بیشتری را پوشش دهند. امروزه سایبان‌های تاشو به دو صورت دستی و برقی ساخته می‌شوند و در مدل دستی آن‌ها یک دسته در جلو برای باز و بسته شدن سایبان قرار می‌گیرد. اما برای باز و بسته کردن سایبان‌های برقی می‌توانید از ریموت کنترل استفاده کنید.

سایبان متحرک

این سایبان‌ها کاربردهای مختلفی دارند و روز به روز در بازار در حال افزایش هستند. این مدل با ایجاد زیبایی و ایجاد آرامش رضایت مصرف کنندگان را به دست آورده است.بهتر است بدانید که این مدل از سایبان‌ها متعلق به انواع است و می‌توانید آن را به صورت خودکار باز و بسته کنید. یکی از ویژگی‌های محبوب این مدل از سایبان‌ها بی صدا بودن موتور به کار رفته در ساخت آنها بوده و این مدل از سایبان‌ها مانند سایر مدل‌ها از رسیدن اشعه‌های مضر خورشید به محیط مورد نظر جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از ورود رطوبت به فروشگاه می‌توانید از این سایبان‌ها در فصل زمستان استفاده کنید.

سایبان کالسکه‌ای

از دیگر انواع سایبان‌ها می‌توان به سایبان‌های کالسکه اشاره کرد. این مدل سایبان‌ها را بدون شک خیلی جاها دیده‌اید. طراحی سایبان‌های کالسکه شبیه کالسکه کودک است و در ساخت آن از روکش‌های مختلفی استفاده می‌شود. با خرید سایبان کالسکه می‌توانید از ورود نور خورشید به فروشگاه جلوگیری کنید. علاوه بر این، سایبان‌ها می‌توانند از شما در برابر باران در فصول سرد محافظت کنند.

چه عواملی بر قیمت سایبان مغازه تاثیر می‌گذارد؟

اگر می‌خواهید برای فروشگاه خود سایبان نصب کنید، بدون شک قیمت و هزینه‌ای که برای خرید و نصب آن می‌پردازید برای شما بسیار مهم است؛ بنابراین، قیمت فاکتور بسیار مهمی بوده که هنگام خرید دستگاه به آن توجه خواهید کرد. آیا می‌خواهید بدانید هزینه نصب و خرید سایبان چقدر است؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که عوامل متعددی در قیمت سایبان فروشگاهی تاثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

نوع سایبان را انتخاب کنید

همانطور که در مطلب بالا توضیح دادیم سایبان‌ها انواع مختلفی دارند که هر نوع سایبان روش نصب و ویژگی‌های خاصی دارد که بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

قابلیت حمل داشته باشد

برخی از انواع سایبان‌ها قابل حمل هستند و قابل حمل بودن ممکن است بر قیمت سایبان تاثیر بگذارد.

اندازه سایبان

هر چه اندازه بزرگتر باشد، هزینه ساخت نیز بیشتر خواهد بود و علاوه بر هزینه‌های ساخت، زمان نصب بیشتری نیز نیاز دارد.

امکان دسترسی به محل مورد نظر جهت نصب

یکی از مهم ترین مواردی که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های سایبان می‌شود دسترسی به محل مورد نظر برای نصب آن خواهدبود. هرچه دسترسی به محل نصب دشوارتر باشد، نصب آن بیشتر طول می‌کشد که در نتیجه نصاب هزینه بیشتری دریافت می‌کند که در نهایت هزینه کلی خرید و نصب را افزایش می‌دهد.

تجهیزات جانبی

برخی می‌توانند علاوه بر نصب سایبان، لوازم جانبی سایبان را نیز نصب کنند که این مشکل منجر به پرداخت هزینه‌های اضافی می‌شود. اما به یاد داشته باشید که با نصب لوازم جانبی و سایبان به طور همزمان می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

نتیجه

امروز در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با سایبان مغازه آشنا کنیم. همانطور که می‌دانید سایبان فروشگاهی برای جلوگیری از ورود رطوبت به فروشگاه‌ها و محافظت از محصولات در برابر اشعه‌های مضر خورشید استفاده می‌شود. در خصوص مجوزهای لازم نیز توضسحات مختصری ارائه دادیم که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

علاوه بر موارد گفته شده، امکان انتخاب سایبان به صورت سفارشی نیز وجود دارد که برای این کار کافیست با کارشناسان سایبان ثامن ارتباط برقرار کنید. فقط باید متریالی که می خواهید سایبان روی آن نصب کنید را انتخاب کرده و سپس نیروهای ما در اسرع وقت آن را در محل مورد نظر شما نصب می‌کنند. در صورتی که هرگونه سوال دیگری داشته باشید نیز کارشناسان تیم ما در خدمت شما عزیزان خواهندبود و برای کسب اطلاعت بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنم سایر وبلاگ‎های ما را مطالعه فرمایید. استفاده از سایبان برای اولین بار در مصر باستان و سوریه اتفاق افتاد.

سایبان‌ها در آن زمان از حصیر بافته می‌شدند و با ایجاد سایه برای تجمع افراد، مغازه و خانه ها مورد استفاده قرار گرفته می‌گرفتند. در گذشته سایبان‌ها شکل سنتی داشتند و معمولا بر روی یک چهارچوب سوار می‌شدند.در اوایل قرن نوزدهم ساخت سایبان‌هایی از جنس الوار رایج شد. طراحی سایبان‌های اولیه با مزایا و معایبی همراه بود اما با گذشت زمان تغییرات و تحولات بسیاری در ساخت سایبان‌ها اتفاق افتاد. در نیمه دوم قرن نوزدهم ساخت سایبان‌ها به صورت صنعتی صورت گرفت و اکثر افراد از این اتفاق استقبال بسیاری کردند.

سایبان چیست؟

در بالا ما به تاریخچه سایبان اشاره کردیم و در ادامه مطلب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بیشتر با سایبان آشنا شوید و به سایبان‌های مختلف اشاره خواهیم کرد. سایبان‌ها یک پوشش ثانویه هستند که با متریال مختلف ساخته می‌شوند و کاربردهای زیادی دارند. این سازه اغلب برای محافظت اشیا در برابر تابش نور خورشید، بارش باران و برف و وزش باد هستند. سایبان‌ها در انواع مختلف مانند سایبان خودرو، سایه‌ بان مغازه، سایبان پاسیو و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.