اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

ویژگی انواع رژ لب

رژ لب (lip stick) یکی از پرطرفدارترین لوازم آرایشی جهان است که برای رنگ‌کردن لب‌ خانم‌ها کاربرد دارد و باعث افزایش جذابیت و زیبایی چهره آن‌ها می‌شود‌. مواد به کاررفته در ترکیبات انواع رژ لب لاکچری کوین  استاندارد و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، به حفظ سلامتی پوست لب نیز کمک زیادی می‌کنند. قبل از خرید این محصول بهتر است که با مدل‌ های مختلف رژ لب موجود در بازار آشنا شوید و با اطلاعات کامل، رنگ مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

ویژگی انواع رژ لب

مواد تشکیل دهنده رژ لب

رژ لب‌ها از مواد زیر تشکیل شده‌اند:

  • روغن‌ها: تقریبا ۶۰ درصد از حجم مواد تشکیل‌ دهنده رژ لب از روغن‌هایی مانند روغن کرچک، لانولین کره کاکائو، روغن هسته انگور، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن معدنی، روغن نباتی، تری‌گلیسیرید، سیکلومتیکون، دایمتیکون و پالم تشکیل شده است.
  • موم: یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده انواع مدل رژ لب موم است‌. این ماده به شکل‌دهی رژ لب کمک می‌کند و باعث ایجاد چسبندگی، براقیت و اثربخشی مواد می‌شود. موم‌های به کار رفته در تولید این محصول را‌ موم گیاه کندلیلا، موم زنبور عسل، موم برگ‌های نخل برزیلی به نام کاناربا تشکیل می‌دهند.
  • رنگدانه‌ها: رنگدانه‌ها دیگر ترکیبات رژها هستند که به دو گروه ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم‌بندی می‌شوند. با استفاده از رنگدانه‌ها می‌توان رژ لب‌ها را در رنگ‌های متنوع تولید کرد.
  • مواد نگهدارنده و آنتی‌اکسیدان: با توجه به استفاده طولانی مدت از رژ لب، مواد تشکیل دهنده این محصول آرایشی به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از فاسدشدن زودهنگام رژ لب و افزایش طول عمر آن از مواد نگهدارنده و آنتی‌اکسیدان در ترکیبات آن استفاده می‌کنند‌.
  • اسانس یا عطر: برای از بین بردن بوی روغن‌ها، موم‌ها و سایر ترکیبات رژ لب به آن عطر و اسانس هم اضافه می‌شود‌. البته استفاده از مدل‌های خیلی معطر برای کسانی که لب‌های حساسی دارند، توصیه‌ نمی‌شود‌. زیرا باعث خشکی لب و واکنش‌های آلرژیک خواهد شد.
  • الکل یا گلیکول: ماده دیگری که به عنوان حلال به کار می‌رود، الکل یا کلیکول است. الکل باعث مخلوط شدن یکنواخت موم و روغن می‌شود‌.

چگونه رژ لب بزنیم؟

همه ما رژ لب زدن را بلدیم و این کار را بارها انجام داده ایم اما با چند نکته کوچک می توان زیبایی آن دوچندان کرد. نکاتی که باید قبل از رژ زدن آن ها را انجام دهید تا دوام و ماندگاریش بیشتر (البته همیشه گزینه رژ زدن سریع و بیرون رفتن نیز پیش روی شماست) شود.

پیش از هر کاری باید لب هایتان را با انواع پاک کننده ها و شوینده های آرایشی به خوبی تمیز کرده و سپس آن ها را مرطوب نمایید. اگر هر نوع بیسی برای آرایشتان استفاده می کنید، مقداری از کرم پودر یا کانسیلرتان را بر روی لب ها بمالید، چرا که رنگ طبیعی هر شخصی با دیگری متفاوت است و ممکن است بعضی ها لب هایی کبود و گروهای دیگر لب های قرمز رنگ داشته باشند. بنابر این با داشتن زمینه خنثی، رنگ رژ ‌بر روی لب بدون تغییر خواهد بود. پنکک لاکچری کوین یک پودر فشرده است که برای ایجاد یکدست و مات کردن صورت استفاده می شود.

۳ ترفند‌ جالب برای داشتن لبان برجسته و جذاب

حال که به ترفندهای جذاب کردن لب‌ها رسیدیم می‌خواهم خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم، تا بدانید چرا این مبحث را برای این مقاله‌ انتخاب کردم. به خاطر دارم روزی به قصد خرید لباس به پاساژی رفتم. جلوی مغازه‌ای فروشنده در حال گفتگو بود و البته لبان آن فرد مرکز توجه من و تنها چیزی بود که در چهره‌ و ظاهرش می‌دیدم. لب‌های آن خانم به حدی جذاب بود که نمی‌توانستم نگاهم را از آن بردارم تا جایی که به کل خرید لباس را فراموش کردم و همان روز یک رژ با همان رنگ و میزان شاین خریداری کردم.

هر چند در زمان خرید فکر می‌کردم به یکی از هفت آسمان جذابیت عروج کرده‌ام ولی در زمان استفاده تمام رویای جذاب شدن من نقش بر آب شد. از آن روز همیشه در گوشه ذهنم مانده بود چرا لبان من با همان میزان حجم و اندازه نتوانست به زیبایی لبان آن خانم برسد. حال چندین سال از آنروز گذشته و من متوجه شدم تنها تفاوت میان ما آشنایی و ناآشناییمان با سبک آرایش جذاب لب‌ها بود. پس خواهش می‌کنم چشمانتان را بر روی جذابیت‌های ذاتیتان نبندید و تنها سعی کنید این ترفند‌ها را اجرا کنید تا شما هم به آن جذابیت‌ها حتی با درصدی بیشتر از دیگران دست یابید.

بعضی از کارهای مد روز ممکن است در نظر ما جالب نباشد ولی ناخودآگاه انجامشان می‌دهیم یکی از این موارد کشیدن خط لب‌های عجیب و غریب و بسیار بیرون از مرز لب‌ها برای جذابتر نشان دادن لبانمان است. به نظرتان چرا اغلب افراد اینکار را می‌کنند و گاهی خودمان هم قلقلک می‌شویم که آنرا انجام دهیم؟ تمام ما به صورت طبیعی تمایل به زیباتر شدن داریم، شما هیچکس را نمی‌یابید که تلاش کند فردی نازیبا به چشم بیاید.

پس اگر فردی را دیدید که در جلوه دادن به لب‌هایش راه افراط را در پیش گرفته بدانید اوهم به امید زیباتر شدن اینکار را کرده و تنها مشکل آنجاست که راه و رسم درست اینکار را نمی‌داند. به همین خاطر در این بخش شیوه صحیح گریم و کانتور لب‌ها را جهت رسیدن به لبانی حجیم و خوش فرم مرور می‌کنیم .

آرایش مخصوص لبان درشت و پهن

شما نیازی ندارید برای میکاپ کردن لبان درشت خط لبتان را خارج از محدوده لبانتان بکشید، بلکه تنها کافیست با کمک یک مداد سفید خطی را در زیر لب و وسط آن کشیده و پس از آن رژ بزنید. اینکار همانطور که در عکس می‌بینید به لبانتان جلوه مسحورکننده‌تری می‌بخشد، البته شما می‌توانید میزان روشنی قسمت داخلی لب‌ها را کمتر کنید ولی در هر صورت این آرایش لبانتان را جذابتر نشان می‌دهد. توجه داشته باشید تنها وسط لبانتان را سفید کنید و دو طرف دیگر لب‌ها را با رژ رنگ‌آمیزی کنید.

برای برجسته‌تر به نظر رسیدن لبان باریک از یک مداد لب کمی پر رنگ‌تر نسبت به رژ لبتان استفاده کنید. پس از آنکه کامل دور لبتان را خط کشیدید سپس با کمک یک برس آنرا بر روی کل لبانتان پخش کنید و سپس رژ بزنید.

اینکار باعث برجسته‌تر و پهن‌تر به نظر رسیدن لبان شما می‌گردد. توجه داشته باشید این خط باید مماس با خطوط لبتان باشد و در جاهایی که نیاز است تنها کمی از محدوده اصلی لب خارج گردد. نکته آخر در مورد آرایش لبان نازک آن است که خطی کاملا سفید در زیر محدوده پایینی لبانتان ایجاد کنید، این خط برخلاف لب‌های درشت باید تنها در ناحیه زیر لب‌ها کشیده شود تا خطای دید در بیننده ایجاد کند .

ست کرم لاکچری کوین بدون بو بوده وحاوی ویتامین E است. از دیگر خصوصیات کرم پودر لاکچری کوین می توان به قدرت پوشانندگی خط لبخند و خط اخم آن اشاره کرد.بافت بسیار سبکی بر روی پوست دارد و جذب آن کمتر از 50 ثانیه اتفاق می افتد.