اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

نکات مهم قبل از شروع رابطه جنسی

مانند هر چیزی که برای اولین‌بار آن را تجربه می‌کنید، اولین رابطه جنسی هم احتمالاً هیجان‌انگیز و کمی استرس‌آور است. به همین دلیل است که مطالعه و کسب اطلاعات پیش از انجام آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از افرادی که قصد دارند با شریک جنسی خود رابطه برقرار کنند، سؤالات زیادی برایشان به وجود می‌آید. سؤالاتی در خصوص بهترین زمان برای رابطه جنسی، اقدامات پیش‌وپس از آن، پیشگیری در اولین رابطه جنسی و بسیاری از کارهای دیگر که باید از آنها اطلاع داشت.

بهترین کاری که شما می‌توانید بکنید، مراجعه به یک پزشک زنان برای خانم‌هاست؛ زیرا شناخت و آگاهی داشتن از بدن خود مهم‌ترین و اولین اقدامی است که باید بکنید. در این مقاله سعی می‌کنیم چیزهایی که در اولین رابطه جنسی اهمیت دارند و برای بسیاری از افراد جای سؤال دارد را با هم بررسی کرده و اطلاعاتی در خصوص آن‌ها ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

برخی از ویژگی‌های کلیدی یک رابطه زناشویی موفق عبارتند از:

  • عشق و محبت: عشق و محبت پایه و اساس هر رابطه زناشویی موفق است. زوجین باید به طور مرتب عشق و محبت خود را به یکدیگر ابراز کنند.
  • احترام: احترام متقابل یکی دیگر از ارکان مهم یک رابطه زناشویی موفق است. زوجین باید به نظرات، عقاید و احساسات یکدیگر احترام بگذارند.
  • اعتماد: اعتماد عنصری کلیدی در هر رابطه زناشویی است. زوجین باید بتوانند به یکدیگر اعتماد کنند و در مواقعی که نیاز به کمک دارند، روی یکدیگر حساب کنند.

زمان و سن شروع رابطه جنسی

بهترین سن شروع رابطه جنسی چه سنی است؟ این جزو اولین سؤالاتی است که ممکن است از خود بپرسید. پاسخ‌دادن به این سؤال نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه افراد تجویز کرد؛ زیرا شرایط روحی و فیزیکی هر شخص با شخص دیگر متفاوت بوده و بر اساس آن می‌توان بهترین سن را  برای برقراری رابطه جنسی تعیین کرد. در حالت کلی عواملی مانند بلوغ فرد، جنسیت او، شرایط روحی وی و جنسیت او از مهم‌ترین عوامل برای تعیین بهترین سن برای شروع رابطه جنسی هستند.

برای اینکه بیشتر در مورد این موضوع اطلاعات کسب کنید، مقاله را بخوانید تا به‌صورت دقیق‌تر با عواملی که در این موضوع دخیل هستند و پیامد‌های سکس زودهنگام، آشنا شوید.

Important points before starting sex

اقدامات پیش از برقراری رابطه جنسی

برقراری رابطه جنسی مخصوصاً برای اولین‌بار بایدها و نبایدهای زیادی دارد. بهتر است پیش از انجام رابطه جنسی حتماً به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کافی داشته باشید. توجه به این نکات باعث می‌شود اولین رابطه جنسی شما بدون نگرانی و آسیب انجام شود و از سوی دیگر طرفین از آن لذت ببرند.

آمادگی جسمی و روانی

یکی از مهم‌ترین و شاید کلیدی‌ترین نکاتی که بسیاری از افراد به آن بی‌توجه‌ هستند، آمادگی جسمی و روانی طرفین است. بلوغ جسمی هر دو طرف یکی از پیش‌نیازهای اصلی ایجاد رابطه جنسی است. انجام رابطه جنسی پیش از بلوغ کامل هر دو طرف می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است هیچ‌گاه پیش از رسیدن به بلوغ جسمی، اقدام به برقراری رابطه جنسی نکنید. علاوه‌بر بلوغ جسمی، لازم است هر دو طرف از نظر روحی نیز به بلوغ کافی رسیده باشند.

یعنی فرد در خود احساس نیاز به رابطه جنسی را حس کند و از نظر روانی به مرحله‌ای رسیده باشد که آمادگی برقراری رابطه را داشته باشد. در غیر این صورت برقراری رابطه جنسی توصیه نمی‌شود. یکی دیگر از نکاتی که پیش از برقراری رابطه جنسی باید به آن دقت کنید، رابطه عاطفی شما با طرف مقابل است.

شما باید عشق و علاقه به طرف مقابل را در وجود خود احساس کنید تا از نظر روانی آمادگی لازم برای برقراری رابطه جنسی را داشته باشید. برخی از افراد در شرایط بد روحی اقدام به برقراری رابطه جنسی می‌کنند و این کار می‌تواند به آن‌ها صدمات روحی بیشتری وارد کند؛ بنابراین اگر در دوره خاص روحی مانند افسردگی شدید یا فشار روحی زیاد به هر نحوی هستید، بهتر است برقراری رابطه جنسی را به تعویق بیندازید. در این گونه موارد حتماً با یک پزشک روان‌شناس مشورت کنید.

آشنایی با بدن خود و طرف مقابل

شناخت آناتومی بدن خودتان می‌تواند از استرس‌های آینده شما پیشگیری کند. این موضوع مخصوصاً در خانم‌ها در زمینه آشنایی با بسیار حائز اهمیت است. آگاهی داشتن از شرایط نه‌تنها در اولین رابطه جنسی بلکه درمورد هرچیزی که قرار است برای اولین بار آن را تجریه کنید، بسیار مهم است.

سعی کنید در مورد اندام جنسی خود، قسمت‌های مختلف آن و عملکرد آن اطلاعات صحیحی کسب کنید. همچنین در مورد اندام جنسی طرف مقابل هم لازم است اطلاعات کافی داشته باشید. بسیاری از افراد چون فکر می‌کنند بدن خانم‌ها پیچیده‌تر از آقایان است، در مورد آناتومی بدن خانم‌ها اطلاعات کسب می‌کنند؛ اما در مقابل فکر می‌کنند نیازی به شناخت کافی از بدن مرد نیست. این تفکر اشتباه است. شما باید در مورد آناتومی بدن هر دو طرف مخصوصا   آگاهی داشته باشید.

انواع ژل روان کننده

روان کننده مخصوص بانوان، قبل از انتخاب بهترین ژل روان کننده، بهتر است با انواع آن بیشتر آشنا شویم. هر مدل از لوبریکانت برای کاربرد خاصی ساخته شده و باید آن را بر طبق خواسته‌های خود انتخاب کنید.

صحبت با طرف مقابل در مورد نگرانی‌ها

بسیاری از خانم‌ها در مورد اولین رابطه جنسی تفکرات خاصی مانند خونریزی شدید یا درد شدید دارند. اگرچه این تفکرات همیشه درست نیست؛ اما معمولاً استرس زیادی را در فرد ایجاد می‌کند. از طرفی معمولاً آقایان در مورد توانایی خود برای برقراری رابطه جنسی لذت‌بخش، سایز آلت تناسلی یا مدت‌زمان رابطه جنسی دغدغه ذهنی دارند.

بدون خجالت این موضوعات را با شریک جنسی خود در میان بگذارید. در مورد نگرانی‌های خود با او صحبت کنید تا از استرس شما برای این کار کاسته شود. حتی می‌توانید در کنار یکدیگر در مورد این موضوعات مطالعه کنید تا به شناخت و درک بهتری از یکدیگر برسید.

آشنایی با انواع رابطه‌ها و پوزیشن‌های جنسی

بسیاری از افراد اقدام به برقراری رابطه جنسی می‌کنند بدون اینکه اطلاعات خاصی در مورد انواع رابطه جنسی و پوزیشن‌های خاص داشته باشند. بهتر است پیش از انجام رابطه جنسی، ابتدا انواع رابطه جنسی را بشناسید و با پارتنر خود در مورد آن صحبت کنید. برخی از رابطه‌های جنسی مانند رابطه جنسی مقعدی شرایط خاص و ضررهای زیادی دارد که بهتر است طرفین در مورد آن آگاهی داشته باشند و با آگاهی در مورد انجام‌دادن آن تصمیم بگیرند.

این موضوع در مورد پوزیشن‌های رابطه جنسی هم صادق است. بهتر است انواع پوزیشن‌های جنسی را بشناسید، سپس با همراهی پارتنر خود از میان آن‌ها حالت‌هایی را انتخاب کرده و انجام دهید. آگاهی در مورد بسیار ضروری است؛ به همین دلیل بهتر است خانم‌ها پیش از برقراری اولین رابطه جنسی به مراجعه کنند؛ زیرا در برخی موارد دکتر زنان باتوجه‌به آناتومی بدنشان، پوزیشن‌های خاصی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

روان کننده برند دلتا

روان کننده برند دلتا، ژل روان کننده و ضد درد مدل Easier از برند دلتا یکی از بهترین روان کننده های موجود در بازار است.این‌ محصول بر پایه اب است که حتی مناسب استفاده در دوران یائسگی هم است.این ژل باعث مرطوب شدن واژن میشود و باعث متعادل سازی ph واژن شده و درد هنگام رابطه جنسی را کاهش میدهد‌.ژل easier علاه بر روان کنندگی و ضد درد بودن میل جنسی بانوان را افزایش میدهد و به راحتی قابل شست و شو است.این ژل از ایجاد زخم و عفونت ناحیه تناسلی جلوگیری میکند.

آشنایی با انواع بیماری‌های مقاربتی و وسایل پیشگیری

حتی اگر قصد انجام سکس را ندارید هم باید با انواع بیماری‌های مقاربتی آشنایی داشته باشید. آگاهی در این‌خصوص برای تمام افراد ضروری است. اگر برای اولین‌بار می‌خواهید رابطه جنسی را تجربه کنید، این موضوع برای شما بیشتر اهمیت دارد؛ زیرا اکنون زمانی است که شما ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری‌ها باشید.

بهتر است پیش از داشتن رابطه جنسی واکسن‌های خاصی که برای این بیماری‌ها وجود دارد را با مشورت و تجویز پزشک بزنید تا از این بیماری‌ها در امان باشید. با استفاده از وسایل پیشگیری مانند کاندوم می‌توانید از ابتلا به چنین بیماری‌هایی جلوگیری کنید. اگر به‌ سلامت خود و پارتنرتان اهمیت می‌دهید، استفاده از وسایل پیشگیری چیزی است که نه‌تنها در سکس اول، بلکه همواره باید به آن دقت کنید. می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی دراین‌خصوص ارائه کند.

توجه به نظافت شخصی

قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد با فردی رابطه جنسی برقرار کند که به نظافت شخصی خود اهمیت نمی‌دهد. در اولین رابطه جنسی، توجه به نظافت شخصی، دوش‌گرفتن پیش از رابطه و پاکیزه بودن اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا درصورتی‌که شریک جنسی شما یا خودتان نظافت شخصی را رعایت نکرده باشید می‌تواند موجب دل‌زدگی طرف مقابل از رابطه جنسی شود.

فقط این موضوع هم نیست، توجه به نظافت شخصی برای پیشگیری از انواع عفونت‌ها هم اهمیت دارد. همچنین طرفین پیش از برقراری رابطه جنسی بهتر است از ژل‌های شستشو مخصوص دستگاه تناسلی خود استفاده کنند.

در نظر گرفتن مکان مناسب

هیچ‌گاه اولین سکس خود را در محیط نامطلوب انجام ندهید. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود خاطره ناخوشایندی از اولین سکس خود داشته باشید، باعث افزایش استرس و اضطراب شما نیز می‌شود. شما باید مکانی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید. همچنین از نظر نظافت و بهداشتی بودن هم باید محیط را بررسی کنید.

اکیداً توصیه می‌شود از سکس در مکان‌های غیربهداشتی و پرخطر بپرهیزید. این کار می‌تواند باعث ایجاد انواع عفونت در خانم‌ها و آقایان شود. از نظر روانی هم بهتر است مکانی که برای اولین سکس انتخاب می‌کنید، محیطی آرام باشد و شما در آن احساس راحتی و امنیت کافی داشته باشید.

داشتن انتظارات معقول

امروزه فیلم‌های پورنوگرافی اثرات منفی بسیار زیادی روی سکس و روابط جنسی افراد داشته است. یکی از این اثرات، انتظارات نامعقولی است که با دیدن آن‌ها در افراد به وجود می‌آید. این انتظارات نامعقول می‌تواند در مورد طول رابطه جنسی، طول آلت تناسلی و در حالت کلی کیفیت و کمیت رابطه باشد. بهتر است این انتظارات نامعقول را از ذهن خود پاک‌کرده و به جای آن، با کسب اطلاعات و افزایش آگاهی خود در این زمینه، یک رابطه جنسی سالم و معقول داشته باشید.

کمک‌گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای

صحبت‌کردن با یک مشاور می‌تواند اثرات مثبت زیادی بر کیفیت اولین رابطه جنسی شما بگذارد. در انتخاب یک مشاور حرفه‌ای دقت کنید. بهتر است از او در شناخت بدن خود و طرف مقابل کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از او بخواهید شما را با خطراتی که طی رابطه جنسی وجود دارد آشنا کند. دانستن درباره  می‌تواند در این راه به شما کمک کند. همچنین می‌توانید در مورد نگرانی‌ها و پرسش‌هایی که در ذهن شما وجود دارد هم با او صحبت کنید.

غلبه بر ترس از اولین رابطه

غلبه بر ترس از اولین رابطه با دقت به مواردی که تابه‌حال به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند تحقق پیدا کند. شما اگر در مورد برقراری رابطه جنسی، راه‌های پیشگیری از بارداری، پوزیشن‌ مناسب با فیزیولوژی بدنتان و عملکرد دستگاه تناسلی خود و طرف مقابل آگاهی داشته باشید ترس شما از انجام رابطه جنسی برای اولین‌بار کمتر خواهد شد. صحبت با متخصص زنان هم می‌تواند در کاهش اضطراب و استرس شما بسیار مؤثر است. اگر شما از نظر روحی و جسمی آماده این کار باشید، همچنین در مکان و زمان مناسبی هم اقدام به برقراری رابطه جنسی کنید، احتمالاً به‌راحتی بر ترس اولین رابطه جنسی غلبه خواهید کرد.