حوادث

بازگشت آلودگی به هوا، ۳سالگی کرونا در ایران و سرنوشت تلفن‌های همراه پس از سرقت

بازگشت آلودگی به هوا، ۳سالگی کرونا در ایران و سرنوشت تلفن‌های همراه پس از سرقت

امروز کیفیت هوای برخی مناطق تهران برای گروه های حساس ناسالم بود و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آلودگی هوای پایتخت فردا دوشنبه اول اسفندماه افزایش می یابد.

بنا به گزارش، از ساعت 11 امروز (30 بهمن ماه) کیفیت هوای ایستگاه شهرداری منطقه 19 تهران قرمز و برای همه ناسالم بود و کیفیت هوا در هشت ایستگاه شریف (منطقه 2)، منطقه 2 شهرداری، پاسداران (. منطقه 3)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه 4)، منطقه 10 شهرداری، منطقه مرکز شهرداری منطقه 12، منطقه 15 شهرداری و پارک سلامت (منطقه 17) برای گروه های حساس نارنجی یا ناسالم بودند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روز دوشنبه (اول اسفندماه) به دلیل آرامش نسبی و عدم وزش باد، افزایش محسوس شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات پیش بینی می شود.

رئیس شورای شهر در خصوص آلودگی هوای تهران چه شد؟

در این ماه از سال جاری، اما با توجه به افزایش آلودگی هوا در پایتخت، اعضای شورای شهر تهران در خصوص وضعیت «بحرانی» آلودگی هوای تهران به مسئولان امر ارسال می‌شوند و زیرساخت‌ها توسعه ناوگان و حمل و نقل عمومی با تزریق 1000 دستگاه خودرو متر و 4000 اتوبوس به تهران، کمک به تسهیل ورود خودروها و موتورهای برقی، برخورد قاطع با متخلفان و کنار گذاشتن وسایل حفاظتی ذکر شده.

با این حال نصیر امانی، یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره تصمیم اعضای شورای شهر برای حل معضل آلودگی هوای پایتخت به تیتر نیوز گفت. اما این ارجاع باید اقدام عملی داشته باشد و ما منتظر بودیم که این دستور در بودجه سال 1402 خودش را نشان دهد چرا که وقتی بودجه به مجمع می رود مجمع بر اساس قانون از عهده ساختار بودجه برنمی آید و منابع بیشتر از آنچه دولت در نظر گرفته است “قابلیت پیش بینی پذیری.”

وی گفت: رئیس قوه قضائیه نیز این موضوع را به سازمان بازرسی ارجاع خواهد داد و این دستور در حال حاضر معطل است زیرا وظیفه بازرسی انجام کار نیست.

امانی همچنین با بیان اینکه یکی از اعضای شورای شهر در تذکری اعلام کرد که تنها 80 میلیارد تومان برای آلودگی هوای تهران در نظر گرفته شده که اگر بتوان با این پل چند متری ساخت، گفت: با این پل می شود. برای تهران سخت نباشد حل شد و من در آن نامه گفتم که اگر سران قوای سه گانه برنامه ریزی کنند باید ارائه شوند وگرنه مشکل آلودگی هوای پایتخت و ترافیک با این روش ها حل نمی شود.

حاشیه در مورد آهنگ های هارمونی در کلاس درس

در چند روز گذشته انتشار ویدئویی از کلاس معلم ابتدایی قایم شهری خبرساز شده است. به زودی به سوالات پاسخ داده خواهد شد.

پخش این کلیپ ها به ما یادآوری کرد که در مدارس جایی برای ازدواج و فعالیت های پرنشاط وجود ندارد. اگرچه جدای از مسائل حقوقی، انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی در صورت لزوم در جای دیگری مطرح خواهد شد، اما پیش از این در زمان شیوع ویروس کرونا، هماهنگی مثبت و ایجاد فعالیت در کلاس ها و انتشار فیلم های خلاقانه مطرح می شود. روش‌های تدریس برای معلمان اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت، در ابتدا از موسیقی و آهنگ‌هایی حمایت می‌شدیم که خودمان می‌ساختیم.

در این میان آسیب شناسان خواهند گفت که آموزش و پرورش رفتارها و اعمال عاطفی منفی نیست.

ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

3 سال و 8 موج و رویاهای پایان همه گیری

مرگ و بیماری همه‌گیری که در جهان با نام «کرونا» آغاز شد، امروز سه ساله در ایران می‌گذرد، با فراز و نشیب‌های فراوان، هشت موج در کشور ایجاد کرده، بیش از هفت میلیون نفر را مبتلا کرده است. بیش از 144 هزار جان گرفت، هزاران نفر را زخمی کرد و الان هم با وجود اینکه در این شرایط در حال استراحت است، هنوز خبری از پایان نیست.

گزارش تیتر نیوز از سومین سالگرد همه گیری کووید-19 در کیشور را می توانید اینجا بخوانید.

دستگیری 240 سارق در تهران

سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت امروز از دستگیری 240 سارق در اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در پایتخت خبر داد.

فرمانده اداري شهر تهران با بيان اينكه در اين مرحله از طرح، در صورت تشديد مبارزه با سارقان، 51 فقره سرقت شناسايي و منهدم شده است كه حدود 80 درصد از اين تعداد يعني 184 نفر جانباز هستند. .

گفته می شود بخش زیادی از موبایل های مسروقه نیز از کشور خارج می شود و بخش قابل توجهی از آن توسط صرافی ها به فروش می رسد.

دولت به دنبال رفع «فقر مطلق» و کاهش «فقر نسبی» است.

به گفته سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا دیگر فقر مطلق در جامعه وجود نداشته باشد و فقر نسبی نیز به پایین ترین حد برسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال به رفع فقر مطلق و نسبی از جامعه کمک می کند و بهره وری را نیز افزایش می دهد. دولت سیزدهم نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد تا دیگر فقر مطلق در جامعه وجود نداشته باشد و فقر نسبی به پایین ترین حد برسد.

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از 46 هزار نفر گذشت

مجموع تلفات زلزله 7.8 ریشتری ترکیه و سوریه به 46 هزار و 489 نفر رسیده است، البته به گفته منابع خبری حوالی ساعت 23 به وقت محلی، زلزله دیگری به بزرگی 5.1 ریشتر در شهر “گوکسون” رخ داده است. استانبول «کاهرمانماراش» در ترکیه گزارش داد.

بر اساس آمار رسمی، 40 هزار و 689 کشته در ترکیه و حدود 5800 کشته در سوریه بر اثر زمین لرزه های روز دوشنبه 15 بهمن ماه گزارش شده است.

همچنین تاکنون هزاران پس لرزه در این منطقه به ثبت رسیده است و مسئولان از مردم می خواهند در صورت عدم وجود خطر آسیبی به سازه ها نرسد و اکثر بازماندگان از مناطق زلزله زده تخلیه و جابجا شوند. به مکان های امن

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

سرویس اجتماعی تیتر نیوز امروز از برخی روزنامه ها بازدید می کند:

برگزاری آزمون استخدامی ماده 28 تا پایان اسفند ماه / سقف سنی پیش بینی شده 40 سال

بارش های پراکنده در برخی مناطق / افزایش دما در شمال کیشوار

ساعتی «هرروز» تا پایان هفته

اجماع برای افزایش سن باسوادی به 65 سال/ خواندن و نوشتن برای باسوادی کافی نیست

آخرین پیام