اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

فرق بین ایمپلنت و کاشت دندان

فرق بین ایمپلنت و کاشت دندان

آیا شما نیز دندان یا دندان هایی دارید که از بین رفته یا باید کشیده شوند؟ آیا می دانید بهترین روش جایگزین این دندان ها چیست؟ این راه حل به طور قطع کاشت دندان یا ایمپلنت دندان بوده و می تواند لبخند شما را برای همیشه بازگرداند.

اما آیا فرق بین ایمپلنت و کاشت دندان را می دانید؟ در همین ابتدای مطلب باید عنوان کنیم که ایمپلنت و کاشت دندان هر دو به یک مفهوم هستند. به طور کلی، ایمپلنت ‌های دندان جایگزین دندان‌ های شکسته، پوسیده و از دست رفته شده و به شما این امکان را می‌ دهند که از یک لبخند ایده آل برخوردار شوید.

فرق بین ایمپلنت و کاشت دندان

با این حال، این روند یک شبه اتفاق نمی افتد. سه مرحله اصلی ایمپلنت دندان وجود دارد که هر بیمار آن را طی می کند. و می توانید تا یک سال برای تکمیل آنها وقت بگذارید. آنها عبارتند از: قرارهای قبل از جراحی، خود جراحی که گاهی شامل سه مرحله مجزا می شود و در نهایت بهبودی و پیگیری.

ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از مراجعه به دندانپزشک و جراحی کاشت دندان، همچنین اندیشیدن به مسائلی نظیر قیمت ایمپلنت دندان، درد آن و …، بهتر است بدانیم که اصلا ایمپلنت یا کاشت دندان یعنی چه؟

باید اذعان داشت که در واقع، ایمپلنت های دندان، دندان نیستند و در عوض، ایمپلنت یک پروتز است. وقتی در مورد کاشت دندان صحبت می کنیم، منظور ما پست کوچکی است که درون استخوان فک شما قرار گرفته و پایه تاج یا بریج شما را تشکیل می دهد. تاج دندان هم یعنی همان قسمتی که می بینید.

ایمپلنت پیچیده ترین بخش این روش است زیرا به تعامل با استخوان فک و لثه نیاز دارد. اگر به درستی تنظیم نشود، نه تنها به این معنی است که دندان شما در جای خود باقی نمی‌ماند، بلکه می‌تواند برای بقیه دهان شما نیز مشکلاتی را در پی داشته باشد.

انتظارات قبل از جراحی کاشت دندان

فرآیند برنامه ریزی برای ایمپلنت، یکی از طولانی ترین مراحل کاشت دندان است زیرا نیاز به دیدن چندین متخصص دارد که هر کدام تخصص های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، شما باید برای معاینه کامل دهان و فک خود به یک جراح فک و صورت مراجعه کنید تا ببینید آیا کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر.

همچنین باید به یک پریودنتیست مراجعه نمایید که لثه، استخوان فک و سایر تکیه گاه های ساختاری اطراف دندان شما را معاینه می کند. آنها همچنین بررسی خواهند نمود که آیا کاندیدای مناسبی برای دریافت ایمپلنت هستید یا خیر. البته لازم به ذکر است وقتی شما به یک متخصص ایمپلنت که تجربه و مهارت بالایی دارد مراجعه می کنید، تمام موارد بالا را خود او شخصا برای شما انجام می دهد.

اما چرا همه اینها باید اتفاق بیفتد؟ ایمپلنت دندان همیشه به یک عمل جراحی نیاز دارد، اما بسیاری از افراد در طول مسیر به کمک بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند که این روش برای آنها مناسب است. کل فرآیند می تواند در مجموع بین شش تا نه ماه طول بکشد.

آیا کاندیدای کاشت دندان خواهم بود؟

بخش قابل توجهی از ارزیابی های قبل از جراحی با متخصصان مختلف حول ارزیابی اینکه آیا شما کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا نه، می چرخد.

کاندیدای ایده آل کسی است که از سلامت عمومی خوب و همچنین سلامت دهان و دندان کافی برخوردار باشد. در حالت ایده ‌آل، شما به لثه ‌های سالم (بدون بیماری پریودنتال) و استخوان فک قوی نیاز دارید. هر دو برای حمایت از ایمپلنت بسیار مهم هستند.

شما معمولا واجد شرایط ایمپلنت دندان هستید، خواه یک یا همه دندان های خود را از دست داده باشید. با این حال، گروه های خاصی از مردم وجود دارند که نیاز به بررسی بیشتر دارند.

برای مثال، اگر دیابت دارید چه نوع 1 یا 2، ممکن است نیاز به معاینات بیشتری داشته باشید. شما مستلزم کنترل دقیق قند خون هستید تا مطمئن شوید که روند بهبودی طبق برنامه پیش می رود یا خیر. در حقیقت، نقص سیستم ایمنی ممکن است شما را رد صلاحیت کند زیرا توانایی شما را برای بهبودی به خطر می اندازد.

جمع بندی

ایمپلنت یا کاشت دندان می توانند لبخند شما را تا حد زیادی بازسازی و متحول سازد. با این حال، آنها یک تعهد مهم هستند. از آنجایی که ایمپلنت مستقیما وارد استخوان فک شما می شود، باید کل دهان شما ارزیابی گردد تا مطمئن شوید که ایمپلنت شکست نمی خورد.

مراحل کاشت دندان نیز بسته به نوع مراقبتی که نیاز دارید می تواند تا یک سال طول بکشد. در عین حال، آنها یک اصلاح دائمی برای لبخند شما ارائه می دهند که بدون معایب بریج یا دندان مصنوعی ظاهر می شود. شما می توانید برای دریافت یک نتیجه عالی با درصد موفقیت بسیار بالا، به یک مرکز تخصصی کاشت دندان مراجعه نمایید.