اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

روکش ایمپلنت با طراحی طبیعی و استحکام برای بازگرداندن لبخندتان

روکش ایمپلنت یک لایه نازک از مواد مختلف مانند پرسلین، زیرکونیا یا فلزات پوشش داده شده بر روی ایمپلنت دندانی است که به منظور تقویت و زیبایی ایمپلنت استفاده می‌شود. روکش ایمپلنت نقش موثری در جایگزینی دندان‌های از دست رفته دارد که وظایف دندان طبیعی را به عهده گرفته و باعث ایجاد زیبایی بیشتر در لبخند می‌شود. روکش‌های ایمپلنت از نظر جنس و ساختار متنوع هستند در نتیجه می‌بایست میان انواع آن‌ها، بهترین نوع را انتخاب کرد که در این بخش از سایت دکتر صنفی اطلاعات ارزشمندی را کسب خواهید کرد.

روکش ایمپلنت با طراحی طبیعی و استحکام برای بازگرداندن لبخندتان

روکش ایمپلنت چیست؟

دندانی که از دست برود به دلیل اینکه از ریشه تخلیه می‌شود نیاز به جایگزینی دارد زیرا در صورت خالی ماندن آن دندان‌های مجاور به سمت فضای خالی متمایل خواهند شد که مشکلات بعدی به وجود می‌آید. از سویی دیگر لبخند فرد زیبایی و جذابیت سابق را نخواهد داشت که ممکن است اعتماد به نفس را از شخص سلب کند. ایمپلنت راهکاری ایده‌آل برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بوده که به صورت جراحی در جای خود قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دارای پایه فلزی سازگار با بافت لثه بوده که درون استخوان فک قرار می‌گیرد که حکم ریشه دندان را خواهد داشت. روی آن همانند تاج دندان نیاز به پوشانده شدن داشته که با روکش پوشیده می‌شود. روکش ایمپلنت باعث طبیعی به نظر رسیدن ایمپلنت شده و ضمن جلوگیری از آسیب به سایر اجزای دهان و دندان منجر به بهبود فرایند جویدن و حتی تکلم می‌شود. روکش ایمپلنت را می‌توان به صورت واحد برای یک دندان یا به شکل چندتایی برای چندین دندان کنار هم مورد استفاده قرار داد.

انواع روکش ایمپلنت

روکش‌هایی که از آن برای ایمپلنت استفاده می‌شود انواع مختلفی دارند که دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار و بودجه نوع مناسب آن را انتخاب خواهد کرد. رایج‌ترین انواع روکش ایمپلنت عبارتند از:

  • روکش طلا: روکش‌های طلا بسیار گران قیمت بوده و به دلیل محکم بودن به هیچ عنوان نمی‌شکنند، ترک برنمی‌دارند و از سویی دیگر درخشش خود را از دست نمی‌دهند.
  • روکش سرامیکی: روکش‌های سرامیکی جزو محبوب‌ترین انواع روکش‌های ایمپلنت هستند که به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهند.
  • روکش زیرکونیوم: روکش زیرکونیوم که به آن زیرکونیا گفته می‌شود ماندگاری طولانی مدت داشته و قیمت آن نیز نسبتا مناسب است.
  • روکش فلزی- سرامیکی (PFM): روکش‌های PFM دارای بدنه فلزی با پوشش سفید رنگ است که عمدتا برای دندان‌های عقبی استفاده می‌شود.

دلایل استفاده از روکش ایمپلنت

روکش‌های ایمپلنت بسیار متنوع هستند که بهترین آن‌ها را می‌توان از طریق دکتر اردوان صنفی تهیه کرد. دلایل استفاده از روکش ایمپلنت عبارتند از:

  1. زیبایی: هرچقدر روکش ایمپلنت به دندان طبیعی نزدیک‌تر باشد؛ دندان‌ها را زیبا و طبیعی‌تر نشان می‌دهد و تاثیر مثبتی بر ظاهر و لبخند فرد دارد.
  2. مقاومت: روکش ایمپلنت مقاومت بالایی و پایداری طولانی‌مدت دارد و مانع شکستگی و خراشیدگی ایمپلنت می‌شود.

ادامه مطلب در:

روکش ایمپلنت با طراحی طبیعی و استحکام برای بازگرداندن لبخندتان